خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران پتروشیمی بندر امام طرح كرد:

تبعیض در پرداخت حق سختی کار/ شورای راهبردی ماهشهر دخالت كند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۵۹

چكیده:‌«این رویه كه شرکتی به کارگرانش ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند و شرکت دیگری ۲۰ درصد حق سختی کار و ۱۰ درصد حق بدی آب و هوا را پرداخت كند، باعث ایجاد نارضایتی در منطقه شده است که شورای راهبردی باید برایش فکری کند.»

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام از تبعیض در پرداخت حق سختی کار به کارگران صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر انتقاد کرد.

«منوچهر یار احمدی» در این باره به ایلنا گفت: ۴ اردیبهشت سال جاری در شورای راهبردی منطقه تصمیم گرفته شد برای شروع اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در منطقه تا زمان قرارداد جدید پیمانکار نیروی انسانی و کارفرما، مبلغی معادل ۱۰۰ هزار تومان به کارگران پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت این مبلغ، افزود: همچنین تصمیم گرفته شد با انعقاد قرارداد جدید پیمانکار نیروی انسانی و کارفرما، ۲۰ درصد حق سختی کار و ۱۰ درصد حق بدی آب و هوا به کارگران پرداخت شود.

به گفتهٔ این فعال کارگری، این مساله سبب ناهماهنگی و تبعیض میان کارگران کارخانه‌های پتروشیمی مختلف بندر امام شده است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان اظهار داشت: این رویه كه شرکتی به کارگرانش ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند و شرکت دیگری ۲۰ درصد حق سختی کار و ۱۰ درصد حق بدی آب و هوا را پرداخت كند، باعث ایجاد نارضایتی در منطقه شده است که شورای راهبردی باید برایش فکری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز