خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران:

مشاركت نهادهای صنفی در صدور كارت مهارت مانع اتلاف وقت كارگران می‌شود

asdasd

همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نهاد‌های کارگری علاوه بر آنکه بار مسئولیت این سازمان دولتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، منجر به تقویت تشکل‌های کارگری خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی گچ کاران این استان، خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

محمد باقری در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نهاد‌های کارگری علاوه بر آنکه بار مسئولیت این سازمان دولتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، منجر به تقویت تشکل‌های کارگری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته سال پیش نیز تفاهم نامه‌ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی گچ کاران این استان امضا شده بود که ما با مفادی که در تفاهم نامه جدید اضافه کردیم، تلاشی در جهت گسترش این همکاری انجام شد.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران بیان کرد: سابقا ما منایع مالی که از متقاضیان کارت مهارت جمع آوری می‌کردیم در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌دادیم و آن‌ها نیز یک مربی در اختیار ما قرار می‌دادند. سپس او را به محلی که از قبل برای کارگران معین شده بود می‌آوردیم و او نیز کارگران را ارزیابی می‌کرد.

باقری ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌ها در تفاهم نامه جدید اعلام کرد: مطابق تفاهم نامه جدید تایید اولیه برای صدور کارت مهارت در اختیار انجمن صنفی قرار می‌گیرد. همچنین توزیع کارت‌ها نیز بر عهده ما قرار دارد. این امر باعث می‌شود تا کارگران در خارج از ساعت کاری به ما مراجعه کنند و دستمزد یک روز خود را از دست ندهند.

عضو انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در پایان از تلاش در کانون کارگران ساختمانی کشور برای گسترش انجمن‌های صنفی مربوطه در سطح کشور خبر داد و گفت: در حالی که ۳ سال پیش تنها ۴ الی ۵ انجمن صنفی در سطح کشور فعال بود با تلاش‌هایی که انجام شده است تعداد آن‌ها اكنون به ۱۴۰ انجمن افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز