خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندرامام مطرح كرد:

انتقاد از عملکرد دوگانهٔ شرکت‌های پیمانکاری در پرداخت مزایا

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۳

چكیده:‌ «هر پیمانکار نیروی انسانی در صنایع پتروشیمی نوعی از قرارداد را با کارگران منعقد می‌كند. یکی مزایا می‌دهد و دیگری نمی‌دهد و هیچ ناظری نیست تا از عملکرد دوگانهٔ آنان جلوگیری کند.»

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندرامام ضمن ناقص خواندن قوانین مناطق آزاد تجاری از عدم رعایت همین قوانین در منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی ماهشهر و عملکرد دوگانهٔ شرکت‌های پیمانکاری انتقاد کرد.

«منوچهر یار احمدی» در این باره به ایلنا گفت: هر پیمانکار نیروی انسانی در صنایع پتروشیمی نوعی از قرارداد را با کارگران منعقد می‌كند. یکی مزایا می‌دهد و دیگری نمی‌دهد و هیچ ناظری نیست تا از عملکرد دوگانهٔ آنان جلوگیری کند.

وی با تشبیه پیمانکاری به دلالی تصریح کرد: پیمانکاران نه سرمایه گذار بلکه واسطه‌اند. پولی را از کارفرما می‌گیرند، قسمت ریادی از آن را برای خود بر می‌دارند و مابقی‌اش را به کارگران می‌دهند.

این فعال کارگری با غیر قابل قبول خواندن قوانین مناطق آزاد تجاری افزود: قوانین مناطق آزاد تجاری به منظور تسریع در تولید و جذب سرمایه گذاری خارجی وضع شده‌اند که به سود کارفرما است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندرامام در پایان اظهار داشت: در حالی که مقاوله نامه‌های سازمان جهانی کار در ماده ۵۱ قانون مناطق آزاد تجاری لازم الاجرا شده است اما در كمال شگفتی هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز