خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین كرد:

مهلت یك هفته‌ای وزیر نفت برای رفع مشکل کارگران پتروشیمی تبریز

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۶

خلاصه: «در پیگیری موضوع از وزیر نفت سوال شد که متعاقب آن چندین جلسه تشکیل شد و در ‌‌نهایت به این جمع بندی رسیدیم که شرکت تعاونی مستقل توسط کارگران تشکیل شود اما همچنان مشکل کارگران پتروشیمی تبریز رفع نشده است.»

دبیر کمیسیون اجتماعی برای رفع مشکل کارگران پتروشیمی تبریز به وزیر نفت مهلت یک هفته‌ای داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، محمد اسمعیل سعیدی که در مراسم تجلیل از کارگران نمونه پتروشیمی تبریز سخن می‌گفت، خاطر نشان كرد: زمانی که مشکل عقد قرارداد مستقیم با کارگران پتروشیمی مطرح شد در ابتدا با معاون وزیر نفت صحبت كردیم که وی ادعا کرد پتروشیمی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. اما با تحقیقی که بنده انجام داده‌ام هیات مدیره شرکت پتروشیمی تبریز هم اکنون از ترکیب دولتی برخوردار است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: در پیگیری موضوع از وزیر نفت برای مشکل کارگران پتروشیمی تبریز و سایر پتروشیمی‌های کشور سوال شد که متعاقب آن چندین جلسه تشکیل شد و در ‌‌نهایت به این جمع بندی رسیدیم که شرکت تعاونی مستقل توسط کارگران تشکیل شود.

وی با اظهار تعجب از اینکه همچنان مشکل کارگران پتروشیمی تبریز رفع نشده است، گفت: در آن جلسه مسئولان پتروشیمی  قول دادند و باید به تعهدات‌شان عمل کنند. من از اکنون مهلت یک هفته‌ای برای رفع این مشکل می‌دهم که در غیر این صورت وزیر نفت باید در مجلس پاسخگوی این موضوع باشند.

سعیدی افزود: ما به تعهدات ارزش قائل هستیم. بار اول احترام می‌گذاریم و اگر آنان بخواهند با روش دیگری حرکت کنند ما هم شیوه جدیدی را در پیش می‌گیریم.

وی با بیان اینکه همچنان نسبت به نیروی کار و کارگران بی‌مهری وجود دارد گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و ما مشکل اشتغال داریم. اما نباید این موضوع كه نیروی جدید کاری با شرایط پایین‌تری حاضر به همکاری است سبب شود تا حق و حقوق کارگران شاغل نادیده گرفته شود.

سعیدی رعایت حقوق کارگران در بحث واگذاری‌ها و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را یادآور شد و گفت: نباید پس از نقل و انتقال حقوقی از کارگران ضایع شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع بررسی لایجه قانون کار در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: امید است کار‌شناسان صاحب نظران و فعالان جامعه کارگری با ارایه نقطه نظرات این کمیسیون را در این زمینه یاری كنند.

وی توجه به موضوع بیمه‌ها و مشاغل سخت و زیان آور که برخی از کارگران در این زمینه با آن مشکل دارند را از دیگر اولویت‌های کاری خود خواند و با اشاره به نرخ دستمزد‌ها گفت: حق و حقوق کارگران باید نسبت به تورم تعیین شود که در کمیسیون در این خصوص صحبت‌هایی شده است.

این گزارش حاکی است کارگران شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی تبریز از مدت‌ها قبل پیگیر اجرای بخشنامه دولت در زمینه عقد قرارداد مستقیم با پتروشیمی هستند که تاکنون نتیجه نداده و در ‌‌نهایت مسئولان پتروشیمی با تشکیل شرکت تعاونی مستقل کارگران پترشیمی و واگذاری پیمان به این شرکت موافقت کرده‌اند که آن‌هم تاکنون نتیجه‌ای نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز