خبرگزاری کار ایران

از سوی دبیر خانه كارگر این استان عنوان شد:

هشدار نسبت به آغاز موج اخراج كارگران قراردادی در سمنان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۹

«با گذشت یک ماه از سال جدید بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران قرار دادی و پیمانی واحد‌های مختلف تولیدی سمنان با سوابق یک تا ۱۲ سال با مراجعه به خانه کارگر نسبت به اخراج خود از سوی کارفرما، معترض بوده و از این نهاد كارگری خواسته‌اند پی گیر مطالباتشان باشد.»

دبیر خانه کارگر سمنان با بیان اینکه اخراج کارگران قرار دادی و خدماتی در این استان بعد از گذشت یک ماه از سال آغاز شده است، نسبت به عواقب روی آوردن برخی بنگاه‌های تولیدی وخدماتی کشور به اخراج نیروی کار هشدار داد.

حبیب الله محقق در این باره به ایلنا گفت: با گذشت یک ماه از سال جدید بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران قرار دادی و پیمانی واحد‌های مختلف تولیدی سمنان با سوابق یک تا ۱۲ سال با مراجعه به خانه کارگر نسبت به اخراج خود از سوی کارفرما، معترض بوده و از این نهاد كارگری خواسته‌اند پی گیر مطالباتشان باشد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اخراج بیش از ۵۰ نفر از کارگران قرار دادی کارخانه «مهره سازان» سمنان بوده‌ایم، گفت: مالكان این واحد صنعتی نیز به بهانه عدم دریافت مطالبات خود از کارخانه‌های خودرو، برای کاهش هزینه‌های جاری تولید، بیش از ۵۰ نفر از کارگران قرار دادی خود را اخراج کرده‌اند.

به گفته محقق، نبود نظارت بر کار واحد‌های تولیدی و خدماتی از سوی بازرسین اداره کار باعث شده تا تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این استان در حال اخراج باشند، از این رو جامعه كارگری از مسئولان می‌خواهد تا نظارت خود را بر کارفرمایان بیشتر کنند.

این فعال کارگری در این زمینه ادامه داد: اگر نظارت کافی بر عملکرد کارفرمایان نباشد، مدیران واحد‌های صنعتی می‌توانند کارگران خود را بدون هیچ بهانه‌ای اخراج کنند.

دبیر خانه كارگر سمنان در ادامه به ذكر مثالی پرداخت و گفت: کارگری با ۱۲ سال کار مستمر در واحد تولیدی «ماشین لنت» زمانی كه پی گیر مطالبان معوقه خود شده بود، از سوی کارفرما به سرعت اخراج شد.

محقق ادامه داد: هم اینك این كارگر به همراه تعداد زیادی از کارگران اخراجی واحد‌های دیگر به خانه کارگر مراجعه کرده‌ است.

این فعال كارگری اظهار داشت: این وضعیت در حالی است که بسیاری از کارگران به دلیل عدم دریافت حقوق مناسب با مشکلات فراوان مالی روبرو هستند و برخی کارفرمایان نیز به بهانه ترس از شکایت کارگران به مراجع قانونی، با آنها قراردادهای یکسویه سفید امضاء منعقد کرده وبه همراه آن تعهدات محضری نیز اخذ می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز