خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر بیرجند:

روش تعیین مزد ۹۲ نیازمند تغییر است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۶

شیوه تعیین حداقل دستمزد به گونه‌ای است که در اسفندماه هر سال رقمی به دستمزد کارگران افزوده می‌شود اما از فردای اعلام این مبلغ با رشد قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید کارگران، عملا مصوبات شورای عالی کار بی‌تاثیر می‌شود.

یک فعال کارگری در بیرجند معتقد است روش فعلی تعیین دستمزد در شرایط اقتصادی غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل سال آینده جوابگوی مشکلات اقتصادی کارگران نیست و باید درباره ساز و کار تعیین مزد ۹۲ تجدید نظر صورت بگیرد.

محمد حسین براتی در توضیح این مطلب به ایلنا گفت: شیوه تعیین حداقل دستمزد به گونه‌ای است که در اسفندماه هر سال رقمی به دستمزد کارگران افزوده می‌شود اما از فردای اعلام این مبلغ با رشد قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید کارگران، عملا مصوبات شورای عالی کار بی‌تاثیر می‌شود.

دبیر خانه کارگر بیرجند افزود: با اینکه معیشت نیروی کار تضعیف شده است، توان کارفرمایان نیز به دلایلی مانند تحریم‌ها و شرایط اقتصادی افت کرده است، بنابراین ضروری است دولت با تعیین سبد کالایی متشکل از اقلام ضروری معیشت، وظیفه خود را طبق قانون اساسی انجام دهد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه برای بالا بردن قدرت خرید مزد بگیران با افزایش حقوق، باید تورم نیز کنترل شود، بیان داشت: اگر به جای افزایش مزد به سبک فعلی، سبد کالا تعریف و به کارگران واگذار کنیم، قطعا به تقویت معیشت نیروی کار و بهبود بهره‌وری منجر می‌شود.

این فعال کارگری ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای تامین معیشت و بهبود زندگی کارگران و حمایت از آن‌ها باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود که اختصاص سبدهای ویژه کالایی از مهم‌ترین این تدابیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز