خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:

همکاری فنی و حرفه ای البرز با انجمن‌ صنفی منحل شده غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۱۰

صدور ۱۸ هزار کارت عضویت در طول مدت انحلال این نهاد صنفی، شبهاتی را برای انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور ایجاد کرده است.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور، امضای تفاهم نامه متقابل سازمان فنی حرفه‌ای استان البرز با انجمن صنفی نقاشان این استان را غیر قانونی دانست.

محمد باقری در این زمینه به ایلنا گفت: با توجه به دستور انحلال انجمن صنفی نقاشان ساختمانی استان تهران توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل عدم تجدید انتخابات هیئت مدیره که در تاریخ ۱۲ دی ماه سال ۹۰ با شماره نامه ۵۷۷۷۱/۹۰/۹۰۲ به این انجمن ابلاغ شده است، این انجمن صنفی حق صدور کارت عضویت برای کارگران نقاش را ندارد.

این فعال صنفی با تاکید بر غیر قانونی بودن فعالیت انجمن صنفی نقاشان ساختمانی تهران اظهار داشت: صدور ۱۸ هزار کارت عضویت در طول مدت انحلال این نهاد صنفی، شبهاتی را برای انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد اداره فنی حرفه‌ای در برگزاری آزمون صدور کارت مهارت کارگران نقاش عملکرد مسئولانه‌ای نداشته است.

این فعال کارگری با بیان اینکه در ۴ رشته از کارگران مشاغل ساختمانی آزمون گرفته می‌شود عنوان کرد: از مجموع ۱۶ رشته کار ساختمانی فقط چهار صنف ساختمانی (کچ کاران، بنا و سفت کار، آسفالت کاران و جوشکاران) که دارای انجمن صنفی با مجوز قانونی هستند می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند.

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران یاد آور شد: بر اساس نامه وزارت کار انحلال ین انجمن صنفی (نقاشان استان تهران) طبق بند ۳ ماده ۳۸ اساسنامه انجمن‌های صنفی کارگران نقاش ساختمانی تهران و حومه عدم تجدید انتخابات هیئت مدیره انحلال انجمن فوق الذکر به شماره ثبت ۱۱۰ اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز