خبرگزاری کار ایران

یك فعال صنفی كارگران کوره پزخانه‌های این استان:

كارفرمایان امسال كارگران كوره‌پزخانه‌ها را از تهران فراری دادند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۸۰

«این كارفرماها در سال‌های قبل هم از اتباع غیر ایرانی استفاده می‌کردند و هم در بحث مزد، مبالغ مورد توافق را به کارگران پرداخت نمی‌کردند. کارگران امسال مجبور شدند تا به كوره‌پزخانه‌های شهرهای دیگر پناه ببرند.»

رئیس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران از کاهش تعداد کارگران شاغل در کوره پزخانه‌های این استان در سال جاری خبر داد.

غلامرضا عباسی در این باره به ایلنا گفت: هم اکنون با شروع فصل سرما کارگران فصلی کوره پزخانه‌های استان تهران تا سال بعد مرخص شده‌اند اما کارگران دائمی مشغول به کارند.

این فعال صنفی با بیان اینكه كوره‌پزخانه‌های تهران در سال جاری با مشکل کمبود کارگر مواجه بودند، افزود: امسال تعداد کارگران کوره پزخانه‌ها کم شده بود که ریشهٔ  این كاهش نیروی انسانی را می‌بایست در نحوهٔ پرداخت دستمزد و به کارگیری اتباع غیر ایرانی در سال‌های گذشته جستجو کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کارفرما‌ها در فصول قبل، با کارگران كوره‌پزخانه‌ها رفتار مناسبی نداشتند و آن‌ها را به نحوی فراری دادند. این كارفرماها در سال‌های قبل هم از اتباع غیر ایرانی استفاده می‌کردند و هم در بحث مزد، مبالغ مورد توافق را به کارگران پرداخت نمی‌کردند. کارگران امسال مجبور شدند تا به كوره‌پزخانه‌های شهرهای دیگر پناه ببرند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران در پایان اظهار داشت: متاسفانه مشکلات بیمه‌های تامین اجتماعی هنوز وجود دارد که اختیارات زیادی را به کارفرمایان داده و زمینه را برای سوء استفاده از کارگران فراهم کرده است به گونه‌ای که بازرسان تامین اجتماعی نیز، توان جلوگیری از شانه‌خالی كردن کارفرمایان از تعهدات بیمه‌ای را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز