خبرگزاری کار ایران

تعداد شوراهای اسلامی کار استان قم از ۲۰ به ۱۶ رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۲

در صورتی که کارگران كارگاه‌های بیش از ۳۵ كارگر پی‌گیر تشكیل شورا باشند و کارفرمایان واحدهای مشمول نیز در این راه همراهی كنند، تعداد کارخانه‌های دارای شورای اسلامی کار در قم به بیش از ۱۰۰ واحد خواهد رسید.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان قم گفت: تمایل کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی بزرگ برای تشکیل شورای اسلامی کار کاهش یافته است.
فتح اله دیدار در این باره به ایلنا گفت: در سال گذشته تعداد شوراهای اسلامی کار استان قم بالغ بر ۲۰ واحد بود که امروز تعداد این شورا‌ها به حدود ۱۶ واحد کاهش یافته است.
این مقام كارگری تاکید کرد: در صورتی که کارگران كارگاه‌های بیش از ۳۵ كارگر پی‌گیر تشكیل شورا باشند و کارفرمایان واحدهای مشمول نیز در این راه همراهی كنند، تعداد کارخانه‌های دارای شورای اسلامی کار در قم به بیش از ۱۰۰ واحد خواهد رسید.
وی گفت: ذهنیت کارگران و کارفرمایان نسبت به این تشکل‌ کارگری تغییر کرده و از اینرو تعداد شوراهای اسلامی کار کاهش یافته است.
دیدار افزود: این درحالی است که جایگاه انجمن‌های صنفی کارگری و نمایندگان کارگران در میان کارخانه‌های استان قم توسعه پیدا کرده است بطوری که امروز در برخی واحدهای بزرگ به جای شورای اسلامی كار نهادهای دیگر صنفی مشغول فعالیت هستند.

بر اساس قانون کار کارگران کارگاه‌های زیر ۱۰ نفز تنها مجاز به تشکیل انجمن صنفی کارگری و یا انتخاب نماینده کارگر هستند و در مقابل تنها کارگران کارگاه‌های بالای ۳۵ کارگر امکان تشکیل شورای اسلامی کار وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز