خبرگزاری کار ایران

رئیس فراكسیون كارگری مجلس:

دولت بر اساس قانون برنامه، آزادی اعتراض کارگران را تضمین كند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۴

طبق ماده ۷۳ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه دولت باید ضمن تقویت تشکلهای صنفی حق اعتراض قانونی را برای آن‌ها تضمین کند/ از زمان تصویب این قانون در ۱۵ ماه گذشته به ندرت با برگزاری اجتماعات کارگری موافقت شده است.

دبیرکل خانه کارگر خواستار آن شد تا دولت در چارچوب برنامه پنجم توسعه آزادی اجتماعات کارگران را به رسمیت بشناسد.
علیرضا محجوب در این باره به ایلنا گفت: در برنامه پنجم توسعه حق اعتراض پیشبینی شده و دولت به استناد همین ماده باید به کارگران اجازه برگزاری تجمعات قانونی را بدهد.
به موجب ماده ۷۳ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه، اقدامات قانونی لازم برای اصلاح قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و روابط کار را با رعایت موارد مختلفی از جمله تقویت تشکلهای صنفی و تضمین حق قانونی اعتراض برای این تشکل‌ها به رسمیت بشناسد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس با یادآوری اینکه حدود ۱۵ ماه از زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه می‌گذرد، گفت: باوجود صراحت قانون در این مدت صدور مجوز برای تجمعات اعتراضی کارگری پدیده‌ای نادر بوده است.
وی درخصوص صدور مجوز و نیز همکاری مسنولان مربوطه برای برگزاری تجمع اعتراضی اخیر کارگران گروه انتخاب در مقابل سفارت كره جنوبی، گفت: انتظار ما این است که مسئولان براساس قانون و درک وضعیت خاص جامعه کارگری‏‏، درخواست‌های صدور مجوز برای اجتماعات کارگری را بررسی کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خواسته جامعه کارگری چیزی فرا‌تر از خواسته کارگران گروه انتخاب نیست و از اینرو از مسئولان می‌خواهند که با خواسته‌های قانونی آن‌ها موافقت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز