خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور در گفت و گو با ایلنا:

کاهش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در اوایل اسفند امسال

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۸

آجیل و خشکبار به مقدار نیاز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کاالا ارائه می‌شود تا ضمن جلوگیری از قیمت، هر گونه احتکار را نیز کنترل کند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور، از کاهش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در اوایل اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: منع واردات محصولات خشکبار و عرضه محصولات داخلی به بازار، علت اصلی ارزانی خشکبار است.
علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به افزایش عرضه در اسفند ماه سال جاری گفت: فعالان حوزه خشکبار و آجیل در انتهای سال، با عرضه متناسب با افزایش تقاضا، قیمت را کنترل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: آجیل و خشکبار به مقدار نیاز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کاالا ارائه می‌شود تا ضمن جلوگیری از قیمت، هر گونه احتکار را نیز کنترل کند.
به گفته ممقانی، امسال نسبت به سال گذشته میزان تقاضا کمتر از عرضه است، و قطعا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور، افزود: تصمیمات اخیر در خصوص قیمت و صادرات پسته بدون حضور رؤسای کشوری اتحادیه آجیل بوده و فاقد کار‌شناسی بود.
وی، با اعلام توقف واردات خشکبار به کشور، اظهار داشت: علت گرانی محصولات خشکبار وارداتی بود که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت، منجر به رشد قیمت‌ها در بازار شد. از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت دلار، صادرکنندگان به افزایش صادرات ترغیب شدند که این امر نیز به نوبه خود منجر به رشد نسبی قیمت‌ها در بازار شد.
به گفته وی، با افزایش عرضه بیش از نیاز در حال حاضر، بیه طور قطعی برای شب عید در خصوص گرانی آجیل نگرانی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز