خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

برای افزایش جمعیت باید مشکل حق اولاد و بیمه فرزندان کارگران حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۶۷

اگر بنا به افزایش جمعیت از طریق سیاست‌های تشویقی است، باید کارگران هم مشمول این سیاست‌ها باشند. اولین قدم برای تشویق و حمایت از کارگران، تغییر وضعیت پرداخت حق اولاد و محدودیت‌های مربوط به به بیمه فرزندان آنهاست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درخصوص تاثیر سیاست‌های افزایش جمعیت بر زندگی کارگران گفت: در صورت اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت، باید برای فرزند سوم به بعد کارگران حق اولاد در نظر گرفته شود.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: اگر بنا به افزایش جمعیت از طریق سیاست‌های تشویقی است، باید کارگران هم مشمول این سیاست‌ها باشند. اولین قدم برای تشویق و حمایت از کارگران، تغییر وضعیت پرداخت حق اولاد است.

این فعال پیشکسوت ادامه داد: در حال حاضر، کارگران برای فرزند سوم به بعد حق اولاد دریافت نمی‌کنند و فرزندان چهارم به بعد نیز بیمه نمی‌شوند. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت کارگران در راستای افزایش جمعیت اقدام کنند.

صادقی افزود: درحالی که حداقل دستمزد کارگران جوابگوی نرخ تورم فعلی نیست هرگونه افزایش دستمزد، هرچند اندک به نفع کارگران است.

این کارگر بازنشسته همچنین ادامه داد: تغییر نحوه پرداخت حق اولاد منجر به بیکاری کارگران با تعداد فرزند بیشتر نخواهد شد، چرا که کارفرمایان نیازمند نیروی کار خود هستند و پرداخت ۶۰ هزار تومان برای حق اولاد، مبلغی نیست که کارفرما از پرداختش آسیبی ببیند.

صادقی گفت: علاوه بر این، بنابر آمار، در حال حاضر نیروی کار جوان کشور بطور معمول یک اولاد دارند و خانواده کارگران جوان، پرجمعیت نیست در نتیجه تغییر و یا افزایش حق اولاد کارگران تهدیدی برای اشتغال آن‌ها نخواهد بود.

به گفته صادقی، سیاست‌های افزایش جمعیت باید معیشت کارگران را در نظر بگیرد و نگرانی آنان را از بابت تامین معاش فرزندانشان برطرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز