خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

انقلاب اسلامی بر فهم و ادراک استوار است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۴۱

حاجی میرزایی گفت: جنس انقلاب ما از جنس آگاهی و هوشیاری است و انقلاب ما بر فهم و ادراک استوار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم "نواختن زنگ انقلاب" با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش  روز شنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۸ در مجتمع آموزشی رفاه برگزار شد.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این برنامه عنوان کرد: یکی از توصیه‌های قرآنی ما یادآوری روزهای الهی است، روزهایی که تجلی بارز و آشکار الهی نمود پیدا می‌کند و جامعه جلوه‌های نابی از قدرت خالق هستی را شاهد است‌. بنابر این برگزاری این روزها یک مراسم تشریفاتی نیست بلکه یک دستور برای آثار تربیتی است. 

وی ادامه داد: در روز ۱۲ بهمن ۵۷ ما شاهد یک اشتیاق وصف نشدنی بودیم و برای همسالانان ما یک خاطره به یاد ماندنی است، در آن زمان یک جمعیت عظیم استقبال بی نظیری از رهبری امت داشتند. بعد از ۱۵ سال دوری از وطن، رژیم پهلوی  تلاش کرد تا او را از یاد مردم ببرد اما امام و امت پیوندی جدا ناشدنی دارند. 

وزیر اموزش و پرورش گفت: از این حیث روز ۱۲ فرودین برای ما و استقبال عظیم مردم از ایشان بسیار پر اهمیت است، از زن و مرد و پیر و جوان همه آن روز بودند. این روز، روز تجلی الهی است که حق آشکار و باطل نابود می‌شود. این مکان به عنوان بخشی از تاریخ و شناسنامه ایران حامل پیام مهمی است. اینجا حامل یک پیام و نماد پر افتخار از ویژگی انقلاب اسلامی ماست. این مدرسه به عنوان اقامتگاه امام و همچنین مدرسه علوی که مکانی مهم برای برگزاری جلسات انقلاب و ملاقات امام و امت بوده حائز اهمیت است.مدرسه کانون تحولات اجتماعی است و جایگاه رفیعی دارد و نشان می‌دهد در منطق انقلاب اسلامی مدرسه جایگاه والایی دارد. 

حاجی میرزایی گفت: جنس انقلاب ما از جنس آگاهی و هوشیاری است و انقلاب ما بر فهم و ادراک استوار است. مخاطب انقلاب اسلامی ما اندیشه و فکر است زیرا اصلی ترین سرمایه انسان‌ها هستند و همه تحولات از همین انسان‌ها و از درون آنها رخ می‌دهد.

حاجی میرزایی گفت: اینکه موسسان اینگونه مدارس افرادی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود‌ه‌اند نشان می‌دهد موسسان مدرسه و پیشروان انقلاب همگی یکی بوده و حامل یک پیام برای اندیشه اصیل و درست انقلاب هستند. انقلاب اسلامی اگر جان گرفت و توانست دنیا را متاثر می‌کند، خواستگاهش فرهنگ بوده و رهبرانش همه فرهنگی بوده‌اند. 

وی افزود: پای اصلی استقرار نظام، فرهنگیان بودند و همه سرمایه انقلاب از آموزش و پرورش بود و بعد آموزش و پرورش سنگ زیر بنای انقلاب شد. ۳۶ شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید داشتیم.مدرسه کلید واژه مهمی در فرهنگ انقلاب اسلامی است. مدار امروز ما محصول مدارس دیروز ماست و مدارس فردای ما نتیجه مدارس امروز ماست. ما فردا را در درون مدارس می‌سازیم. نقطه آغاز تحولات، تحول در یادگیری است و مدراس در این زمینه نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز