خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی آموزش وپرورش درگفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

شارجه، استانبول و بیروت اولویت‌های خارجی مدرسه سازی برای ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۱۸

«مراحل قانونی برای ساخت مدرسه ایرانیان در استانبول و شارجه آغاز شده است و بخشی از مجوز‌ها اخذ شده و بخشی دیگر توسط مسئولین ذیربط وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مهمترین اولویت ساخت مجتمع آموزشی در خارج از کشور را در شارجه اعلام کرد و گفت: ساخت مجتمع آموزشی در استانبول و بیروت نیز اولویت‌های دوم وسوم هستند که ازطرف آموزش و پرورش به این سازمان اعلام شده است.

مرتضی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: برای ساخت و ساز مدارس خارج از کشور در بودجه سال ۹۲ ردیف اعتباری در نظر گرفته شده بود که با توجه به رایزنی‌های انجام شده مشخص شد در امارات، ‌ترکیه و استانبول نیاز به ساخت فضای آموزشی داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبار لازم برای ساخت این مدارس تامین شد، افزود: مراحل قانونی برای ساخت مدرسه ایرانیان در استانبول و شارجه آغاز شده است و بخشی از مجوز‌ها اخذ شده و بخشی دیگر توسط مسئولین ذیربط وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورافزود: برای تامین اعتبار ساخت مدرسه در امارات و استانبول مشکلی نداریم و به شکلی توسط مراجع ذیصلاح اعتبار مورد نیاز تامین شده است و در مورد پروژه لبنان نیز بعداز طی مراحل قانونی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.

رئیسی به پروژه نیمه تمام در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: از سالهای قبل ساخت مدرسه در تاجیکستان آغاز شد و کار تکمیل آن در سال ۹۳ به پایان خواهد رسید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت مجتمع آموزشی در امارات، ترکیه و لبنان در در دستور کار آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز برای ساخت مدرسه در خارج از کشور پیش‌بینی اعتبار شده است، افزود: باتوجه به وجود دانش آموز قابل توجه در شارچه، فوری‌ترین نیاز ساخت مجتمع آموزشی در آن شهر است.

رئیسی ادامه داد: یک مجتمع آموزشی در شارجه داشتیم که تعداد زیادی دانش آموز در آنجا مشغول تحصیل بودند اما فضای آن فرسوده و تخریب شده بود و به جای آن زمینی به دولت جمهوری اسلامی داده شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: فضای آموزشی مناسب و در خور شان ایران در شارجه، استانبول و بیروت ساخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز