خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد:

مناسب‌سازی فضای شهر تهران برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۳۶۹

شهردار تهران خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: فضای شهر تهران برای تردد اسکوتر و دوچرخه امن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم ستاد استقبال از مهر که به مناسبت نخستین روز بازگشایی مدارس در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: با آغاز بازگشایی مدارس بیش از ۳۰ درصد افزایش ترافیک داریم که باید به صورت پیوسته رصد شود.

وی با بیان اینکه باید به تغییر رویکردها هم فکر کنیم اظهار داشت: در اجلاسی که در وین داشتیم، شهرداری وین اعلام کرد تا ۷درصدد از حمل و نقل شهری در وین برمبنای  دوچرخه سواری تنظیم شده است.

حناچی افزود: حجم ترافیک، حجم تردد و جمعیت آنها با ما متفاوت است، اما حرکت موفقی است که در دنیا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هر نفری از جمعیت که از دوچرخه استفاده می کند، یک خودرو از سطح شهر کم می شود اظهار داشت: اما این اقدام  به زمینه سازی هایی نیاز دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ دنیا از جمله وین از اسکوتر استفاده می شود افزود: در ایران نیز بخش خصوصی پیشنهاد سرمایه گذاری برای اسکوتر را دارند و شاید محدودیت های که در دوچرخه داریم، در اسکوتر نداشته باشیم.

وی از معاونت حمل و نقل و ترافیک درخواست کرد فضا برای حرکت امن اسکوتر در شهر را آماده کند‌.

حناچی تصریح کرد: اگر مردم را راضی کنیم از ابتدای سفر بدون خودروی شخصی بیرون بیایند موفق شدیم و این هدف ما است.

وی افزود: امیدوارم به رغم همه تلاش هایی که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران می کنید که لازم و ضروری است این تغییر رویکرد را نیز داشته باشیم.

شهردار تهران گفت: توسعه مسیرهای سواره افزایش سفر را دامن می زند و باید تلاش کنیم به این نکته به صورت موثر و کیفی وارد شویم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم پیام های کاملا شفافی را در این زمینه‌ها به مردم بدهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه صحبت از توسعه دوچرخه نیازمند مسیرهای امن است تصریح کرد: وقتی از دوچرخه حرف می زنیم مسیرهای دوچرخه باید امن باشند.

حناچی درخصوص موتورسیکلت های شهر تهران نیز گفت: حدود سه میلیون موتورسوار داریم که قائل به قانون نیستند و باید با همکاری پلیس راهور وضعیت موتورسواران کنترل شود‌.

وی افزود: ۶درصد طول معابر جریان آزاد اضافه شده است که به معنی کاهش ۶درصد ترافیک سنگین است.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته نیز در مسیر چمران پلی افتتاح کردیم که ترافیک آن محدوده را به ویژه در زمان ترافیک عصر کاهش داده است.

حناچی افزود: کار  سطح صفر پل گیشا به پایان رسیده و  قول داده شده تا چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

شهردار تهران افزود: توسعه حمل و نقل و عمومی در تهران و کاهش استفاده از خودروهای شهری یک ضرورت است و کم کردن سرخط فاصله قطارها باید اولویت باشد و افزایش واگن ها در دستور کار است و انتظار این است که سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه برسد.

حناچی همچنین گفت: آمار نشان می دهد که گره های ترافیکی ما نسبت به سال گدشته ۶ درصد کاهش داشته و  اگر  موفق شویم شهروندان را مجاب کنیم که از خودروی شخصی استفاده نکنند به هدف رسیدیم که این مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی تصریح کرد: همه باید در این راه قدم برداریم و از توان شرکت های دانش بنیان در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز