خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل شهرداری:

موتورسیکلت‌های برقی در سه ماه آینده وارد تهران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۳۳

«اگر طرحی در تهران اجرایی شود به سایر کلان شهرها نیز تسری می یابد. / ما کسی را اجبار نمی کنیم که خط تولید موتورسیکلت بنزینی خود را تعطیل کند اما تمام تلاش خود را می کنیم که جذابیت های موتورسیکلت های برقی را به حدی افزایش دهیم که مردم برای داشتن این نوع موتورسیکلت تمایل داشته باشند.»

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اعلام اینکه قطعا در سه ماهه آینده نخستین موتورسیکلت های برقی با منابعی که در اختیار داریم وارد شهر تهران می شود گفت: اجرای این طرح دور از تصور ما نیست و قطعا آن را به اجرا درمی آوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست فراخوان و دعوت از تولید کنندگان و تامین کنندگان موتورسیکلت به منظور جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی اظهار کرد: سال‌هاست که مردم به تدریج با آلودگی های موتورسیکلت‌ها و موتورسواران عمرشان را کوتاه می کنند و در این میان سازندگان و همه ما مسئول هستیم.
وی با بیان اینکه این مرگ و میرها نه به دلیل پدیده طبیعی بلکه به دلیل تولید و توزیع اقلام بی کیفیت است اظهار کرد: ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون آسیب جدی به انسان ها وارد می کند. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد کشته‌ها در تصادفات به موتورسیکلت ها تعلق دارد و این میزان در تهران ۷۰ درصد است. از این رو لازم است برای آن چاره اندیشی صورت گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت های برقی موضوعی است که مدیریت شهری از آن حمایت می کند خطاب به تولید و تامین کنندگان گفت: تجربه نشان داده است اگر طرحی در تهران اجرایی شود به سایر کلان شهرها نیز تسری می یابد. ما کسی را اجبار نمی کنیم که خط تولید موتورسیکلت بنزینی خود را تعطیل کند اما تمام تلاش خود را می کنیم که جذابیت های موتورسیکلت های برقی را به حدی افزایش دهیم که مردم برای داشتن این نوع موتورسیکلت تمایل داشته باشند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از برنامه پنج ساله دوم شهر تهران است تاکید کرد: خوشبختانه چهل میلیارد تومان اعتبار قابل هزینه دریافت کرده ایم و با بانک شهر نیز به منظور ارائه تسهیلات و وام برای موتورسیکلت های برقی وارد شده ایم.
وی با بیان اینکه سرعت، شتاب و قدرت مانور موتورسیکلت های بنزینی موجب بزه و بی‌انضباطی اجتماعی شده است تاکید کرد: اولویت اجرای این طرح منطقه بازار و محدوده مرکزی شهر است. بدون شک در اجرای این هدف به دنبال انحصار نیستیم اما اجازه نیز نمی دهیم محصولات نامرغوب چین وارد بازار کشور شود.
وی همچنین خطاب تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های بنزینی گفت: از سازندگان می خواهیم که به دنبال این نباشند که موتورسیکلت‌های بنزینی مورد استفاده را به موتورسیکلت های برقی تبدیل کنند کاری که در خودروها انجام شد در موتورها دیده نشود که بخواهند باتری به موتورسیکلت‌های بنزینی وصل کنند یادمان باشد که تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز ابتکار ما بوده است و در دنیا خودرو با پایه گازسوز تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه، حمایت و ترویج موتورسیکلت های برقی در دستور کار شورا و شهرداری است صراحتا اعلام کرد: اگر همکاری ها صورت گیرد این کار را در دو سال انجام می دهیم اگرنه حتما در ۵ سال به سرانجام می رسانیم. تلاش ما بر این است که در سه ماه آینده سال جاری استارت ورود موتورسیکلت های برقی را در شهر تهران داشته باشیم. در این راستا تا آن زمان ثبت سفارش موتورسیکلت به اقدامات اولیه انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز