خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۰ بانک شیر مادر در سال جاری در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۱۳

​مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از افتتاح سه بانک شیر در اهواز، یزد و شیراز خبر داد و گفت: ۱۰ بانک شیر در سال جاری و ۱۶ بانک شیر دیگر نیز در سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدحامد برکاتی، در برنامه صبح و گفتگو که از طریق ارتباط تلفنی و با موضوع هفته ترویج تغذیه کودک با شیر مادر، برگزار شد، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه ترویج تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی دو سال اخیر تغییرات اساسی را در برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر و برای ارتقای سلامت جامعه ایجاد کرده است.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: تربیت مشاوران شیردهی برای آموزش نکات عملی به مادرانی که نوزاد خود را باشیر خود تغذیه می کنند، برگزاری کارگاه های متعدد در ۱۰ منطقه کشور، برگزاری کارگاه بین المللی در داخل ایران و افتتاح بانک شیر مادر، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در این عرصه است.

به نقل از وبدا، برکاتی با اشاره به افتتاح  سه بانک شیر در اهواز، یزد و شیراز عنوان کرد: ده بانک شیر در سال جاری و ۱۶ بانک شیر دیگر نیز در سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات وزارت بهداشت در این خصوص بیان کرد: طراحی و انتشار پیام هایی از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت توسط ارائه کنندگان خدمت به مادران، از دیگر اقدامات در زمینه ترویج شیر مادر است. 

فرهنگ سازی در زمینه تغذیه با شیر مادر، نیازمند بازه زمانی طولانی مدت است

گفتنی است، در ادامه این گفتگو، سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: فرهنگ سازی در زمینه تغذیه با شیر مادر، نیازمند بازه زمانی طولانی مدت است و در عرض ده سال نمی‌توان شاهد تغییرات عمیق در فرهنگ باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی مختص مادران در دوران بارداری را اقدامی مثبت از سوی وزارت بهداشت ارزیابی کرد و افزود: مراجعه مادران در دوران بارداری به یک واحد بهداشتی و درمانی خاص و تهیه مواد آموزشی مانند، نوارهای تصویری که نکاتی را به صورت علمی و مدون توضیح می دهد، در ترویج فرهنگ استفاده از شیر مادر موثر است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر در دنیا، خاطرنشان کرد: تمامی کشورهای مرفه و ثروتمند دنیا مردم را به استفاده کودک از شیر مادر، کاهش میزان زایمان های غیرطبیعی و ترویج زایمان‌های طبیعی توصیه و سفارش می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز