خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت عنوان کرد:

لایحه ترویج تغذیه با شیرمادر در انتظار ارسال به مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۷۰

به موجب این لایحه مرخصی‌ای تحت عنوان مرخصی زایمان، شیردهی و پرورش فرزند به خانم‌های شاغل به مدت نه ماه و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندانشان مرخصی داده می‌شود.

ایلنا: رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: لایحه ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران پس از طرح در کمیسیون فرهنگی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در انتظار ارسال به مجلس است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حامل برکاتی، از اجرای کامل مرخصی مادران در صورت تصویب قانون ترویج تغذیه با شیر مادر خبر داد.

وی افزود: پیش نویس این لایحه دی ماه سال گذشته پس از حدود ۲ سال کار کار‌شناسی بین بخشی در کمسیون فرهنگی دولت تصویب شد و پس از رفع یکی دو اشکال حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری آماده ارسال توسط دولت به مجلس شد که با توجه به لحاظ شدن موادی از آن در «طرح تعالی جمعیت و خانواده» و تصویب بخشی از ماده مربوط به مرخصی مادران آن ذیل «اصلاحیه قانون تنظیم خانواده و جمعیت»، پیش نویس لایحه از بهمن ماه گذشته در انتظار طی فرایندهای ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

برکاتی اضافه کرد: این در حالی است که لایحه مذکور از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و در زمینه‌های دیگری از جمله تسهیل اجرای سیاستهای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش مرخصی ساعتی مادران شیرده، احیای مهدهای کودک ادارات و سازمانهای دولتی، ارائه مزایای قانون از جمله مرخصی به مادران شاغل در بخش غیر دولتی و پیش بینی مجازاتهایی برای افراد حقیقی و حقوقی که مانع اجرای قانون شوند، پیش بینی گردیده است.

وی افزود: بر اساس این لایحه «مرخصی دو هفته‌ای پدران» به پدران کارمندی که همسر کارمند(دولتی) ندارند، نیز تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، به موجب این لایحه مرخصی‌ای تحت عنوان مرخصی زایمان، شیردهی و پرورش فرزند به خانم‌های شاغل به مدت نه ماه و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندانشان مرخصی داده می‌شود. این مدت برای زایمانهای دوقلو و بیشتر برای مادران یک سال و برای پدران یک ماه پیش بینی گردیده است. همچنینی پاس شیر دهی در سال اول به دو ساعت به ازای هر ۸ ساعت کار موظف افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز