خبرگزاری کار ایران

محمد امید:

دانشگاه مسیر خوبی برای اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۸۶

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها مسیر خوبی برای ایجاد اشتغال در سطح کشور هستند.

به گزارش ایلنا، محمد امید در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه پیام نور­ و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور برگزار شد افزود: این تفاهم نامه سند اجرایی خوبی است و از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در سطح کشور فعالیت‌های خوبی در مناطق محروم انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۲ هزار آبادی و روستا در سطح کشور وجود دارد، گفت: به تازگی خدمات جدید در مناطق روستایی گسترش پیدا کرده و نقش ارزنده‌ای در ماندگاری روستا ایجاد شده است.

امید با بیان اینکه دولت دوازدهم خدمت ویژه‌ای از جمله گاز رسانی و اینترنت برای روستاییان ایجاد کرد گفت: دولت برای اشتغال روستایی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی هزینه کرده است.

وی گفت: یکصد و ۵۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در روستا‌ها ایجاد شده­ و ما دنبال تحرک و­ پویایی و ارایه تسهیلات اشتغال در روستا‌ها هستیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه مسیر خوبی برای اشتغال است، گفت: امروز دانشگاه به کمک روستا آمد و می‌خواهد اشتغال موفق را با ارایه مهارت در سطح روستا‌ها گسترش دهد، دانشگاه می‌تواند در موضوع مهارت کار، فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسأله ما در اشتغال منابع مالی، استعداد­ و ظرفیت خالی نیست، گفت: مسأله کمبود مدیریت است و باید این موضوع تقویت شود.

امید در پایان تأکید کرد: براساس این تفاهم نامه در ۶ منطقه کشور مراکز مهارت آموزی ایجاد می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز مهارت آموزی نیشابور در عرصه سنگ تزیینی، جهرم در عرصه صنایع بسته بندی خرما، همدان در عرصه چوب، سیستان و بلوچستان در عرصه بوم گردی و کرمان در عرصه گلیم اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز