خبرگزاری کار ایران

معاون امور توسعه روستایی ریاست‌‌‌‌جمهوری:

خانواده‌های انگشت‌شماری در مناطق محروم فقط با پول یارانه زندگی می‌کنند/قشری از مردم خواه ناخواه دچار مشکل هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۳۱

معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌‌‌‌جمهوری گفت: نباید مردم را به شکلی هدایت کنیم که به جای اینکه اهل کار و تلاش باشند و از دسترنج خود امرار معاش کنند، به دنبال استفاده از پول یارانه‌ باشند.

محمد امید (معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌‌‌‌جمهوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که قبل از گرانی‌های اخیر برخی مردم در روستاها و مناطق محروم با توجه به بیکاری  و عدم رونق کشاورزی و ....با پول یارانه گذران زندگی می‌کردند، حال سوال این است، بعد از گرانی‌ها و کفاف ندادن پول یارانه برای امرار معاش، اوضاع زندگی در آن مناطق چگونه شده است؟ گفت: نمی‌توانیم بگوییم روستاییان تنها با پول یارانه زندگی می‌کردند، چراکه فکر نمی‌کنم این پول کفاف زندگی خانواری را بدهد. البته به صورت انگشت‌شماری خانواده‌هایی در این خصوص مطرح می‌شدند.

وی ادامه داد: این سیاست، که مردم را به سمتی ببریم که با یارانه زندگی کنند، سیاست غلط و اشتباهی است و نباید مردم را به شکلی هدایت کنیم که به جای اینکه اهل کار و تلاش باشند و از دسترنج خود امرار معاش کنند از یارانه‌ها استفاده کنند.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر تصریح کرد: یک قشری از مردم خواه ناخواه دچار مشکل هستند و هم دولت‌های گذشته و هم دولت فعلی نسبت به آنها اهتمام جدی داشتند به ویژه دولت دوازدهم که به قشر محروم یا دهک‌های پایین‌ جامعه توجه ویژه‌‌ای داشته است.

امید خاطرنشان کرد: در مورد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اقشار ضعیف روستاییان دو اقدام را طی سه الی چهار سال گذشته شاهد بودیم، یکی از این اقدامات افزایش مستمری این مددجویان تا سه برابر بوده و دیگری افزایش یارانه‌های این اقشار بوده است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸ نیز ۲۰ درصد افزایش برای مستمری این افراد در نظر گرفته شده است. به طور قطع یقین با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، خانواده‌های ضعیفی که تحت پوشش نیستند، قطعا دچار مشکل و سختی شده‌اند.

معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌‌‌‌جمهوری ادامه داد: معتقدم بهترین راه برای کمک به این افراد این است که به سمتی برویم که برای آنها اشتغال پایدار ایجاد کنیم، اگر از تسهیلاتی که برای این مناطق در نظر گرفته شده است، برای اشتغال استفاده شود، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم با واگذاری اعتبارات یارانه‌ها به استان‌ها در سال ۹۸، شعار هدفمندی یارانه‌ها که از ابتدا در نظر گرفته شده بود، بهتر رقم بخورد و استان‌ها به گونه‌ای این یارانه‌ها را تقسیم کنند که به افرادی که نیازمند هستند، توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز