خبرگزاری کار ایران

انتقاد از عدم ارائه گزارش نظارتی درباره حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۱۶

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به عدم ارائه گزارش نظارتی درباره حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران؛ واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  مجید فراهانی در تذکری در صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم شفافیت مالی در شهرداری تهران گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی با اشاره به  تبصره 7 مصوبه «اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران، سازمانها و شرکت های تابعه» گفت: طی این تبصره ذی حساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:  همچنین بر اساس تبصره3 مصوبه «تایید 30 نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی حساب در واحدهای تابعه» به‌منظور ارتقاء سطح سلامت اداری، انضباط مالی و پایبندی به مقررات قائم‌مقامان ذیحساب دو (2) مکلفند درصورتی‌که انجام خرجی را برخلاف قوانین، مقررات و مصوبات شورا تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولیت دستوردهنده خرج، مراتب را مطابق فرم بند 15«آیین‌نامه اجرائی شرح وظایف و حدود اختیارات ذیحساب و نحوه انتخاب قائم‌مقامان ذیحساب دو» به ذی حساب شهرداری تهران اعلام و رونوشتی از گزارش فرم را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

فراهانی در ادامه گفت: اما متاسفانه علی رغم تصریح مصوبات شورا این تکالیف قانونی توسط ذیحساب شهرداری تهران و قائم مقامان ذیحساب دو (2)واحدهای اجرائی با بی توجهی کامل مواجه شده و هیچ گونه گزارشی تاکنون به شورا تقدیم نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی عنوان کرد: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته » به ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب دو (2) شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی از ذیحساب شهرداری تهران آقای خسروی خواستار ارائه گزارش نظارتی درباره حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته شد و گفت: متاسفانه این نامه ها تاکنون بدون پاسخ مانده است.

عضو شورای شهر تهران در انتها بیان کرد: اینجانب نارضایتی خود را از عدم اجراء مقررات و گزارشگری به شورا پس از اخذ رای توسط ذیحساب شهرداری تهران اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به این روند عدم گزارشگری و پنهان سازی اطلاعات نظارت مالی حین خرج هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز