خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

بودجه ۹۸ شهرداری هنوز به واحدهای اجرایی ابلاغ نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۰۱

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: بر اساس اطلاعات واصله تاکنون بودجه سال ۱۳۹۸ به واحدهای اجرایی شهرداری تهران ابلاغ نشده است.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: شهرداری بر اساس ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها مکلف است تا روز آخر دی ماه بودجه سالیانه خود را به شورای شهر پیشنهاد کند و شورا نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال آن را رسیدگی و تصویب کند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به تأخیر در ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به دلیل تطبیق لایحه بودجه با برنامه سوم شهر اشاره کرد و افزود: در ۱۲ اسفند ماه سال گذشته بودجه شهرداری تهران به تصویب رسید. طبق فرایند اجرایی، بودجه مصوب می‌بایست حداکثر پس از دو هفته بعد از تأیید نهایی توسط فرمانداری ابلاغ می‌شد اما بر اساس اطلاعات واصله تاکنون بودجه سال ۱۳۹۸ به واحدهای اجرایی شهرداری تهران ابلاغ نشده است.

وی به بیان عواقب تأخیر در ابلاغ بودجه شهرداری پرداخت و گفت: این امر موجب ایجاد مسائل و مشکلاتی نظیر عدم رعایت انضباط مالی و بودجه‌ای، تأخیر در برگزاری مناقصات و به تبع آن انعقاد قرارداد بدون توجه به طی مراحل و شرایط قانونی، تأخیر در مبادله موافقت‌نامه‌ها و در نتیجه ایجاد مشکلات عدیده در بحث نظارت، کنترل فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به پروژه‌ها، ایجاد وقفه در روند اجرای طرح‌های عمرانی به دلیل مشخص نبودن میزان اعتبار ابلاغی و تخصیص یافته به هر پروژه، جذب نشدن به موقع بودجه و افزایش هزینه‌ها به دلیل دیرکرد هزینه برخی از پروژه‌ها و … خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تاکید کرد: مسائل و مشکلات مذکور باعث ایجاد چالش در مدیریت شهری در سال جاری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز