خبرگزاری کار ایران

هاشمی در جمع خبرنگاران:

تصویب بخش هزینه‌ای بودجه شهرداری تهران/ فردا بررسی بودجه به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۲۷

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز بخش هزینه‌ای لایحه بودجه شهرداری به تصویب رسید، گفت: فردا بررسی بودجه سازمان و شرکت‌های تابعه را هم به اتمام می‌رسانیم و کل لایحه بودجه را تصویب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث درآمدی بودجه شهرداری به پیشنهاد محمدجواد حق‌شناس 200 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: قرار شد این بودجه به برخی پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یابد نظرات موافق و مخالفی در این مورد داشتیم اما نهایتا این پیشنهاد با 12 رای موافق به تصویب رسید و در نتیجه سقف بودجه 200 میلیارد تومان افزایش یافت، اما بعد معلوم شد که می‌توانیم صد میلیارد تومان از این بودجه را از جای دیگری برداریم و بنابراین می‌توان گفت سقف بودجه صد میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: قبلا کمیسیون تلفیق بخش درآمدی بودجه را در حد 18 هزار و 200 میلیارد تومان بسته بود که دیروز 490 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و امروز صد میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی اضافه شد و می‌توان گفت بودجه به 18 هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه گفت: پس از تصویب بخش درآمدی، بخش هزینه‌ای بودجه را بررسی کردیم که کمیسیون‌ها قبلا در این خصوص باهم توافق کرده‌ بودند و تصمیم‌گیری‌ها انجام شده بود بنابراین همان چیزی که در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود در صحن نیز به تصویب رسید.

وی در خصوص بررسی دوفوریتی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تا تیرماه گفت: این دوفوریت در شورای شهر به تصویب رسید و تلاش داریم تا تیرماه که مهلت قانونی انتخابات شورایاری‌ها است آن را برگزار کنیم اگر آیین‌نامه در این مورد مشکلی داشته باشد باید پیشنهادات به صحن آورده شود.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز در نوبت عصر جلسه نداریم، اظهار داشت: فردا بخش بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری را به تصویب می‌رسانیم و کل لایحه بودجه را که یک ماده واحده است نیز به رای می‌گذاریم. اگر کل بودجه رای آورد آن را طی نامه‌ای به هیئت تطبیق شهرداری تهران ابلاغ می‌کنیم. هیئت تطبیق اگر نظری داشته باشد تا پایان اسفند می‌تواند به ما اعلام کند تا بتوانیم سال بعد را با بودجه تصویب شده آغاز شده آغاز کنیم.

وی در خصوص افزایش 20 درصدی بهای خدمات هم که دیروز در صحن شورا به تصویب رسیده بود، گفت: همه عوارض باید در شورای شهر به تصویب برسد و چیزی که تصویب شد بهای خدمات بود؛ نه عوارض.  در خصوص بحث عوارض نمی‌توان کلی صحبت کرد و اگر انتقادی وجود دارد باید تک به تک گفته شود تا به به آن پاسخ دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز