خبرگزاری کار ایران

افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۶۷

اعضای شورای شهر تهران با افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی شهرداری موافقت کردند

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و بیست و هشتیمن جلسه شورای شهر تهران که به ادامه بررسی بودجه 98 شهرداری اختصاص داشت، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ضمن ارائه پیشنهاد افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه بخش فرهنگی گفت: در پروژه رازی بیش از 85 درصد کار انجام شده و بودجه آن قبلا سه میلیارد بود که ما پیشنهاد داده‌ایم تا 30 میلیارد افزایش یابد. همچنین مجموعه شهر آفتاب که ارزش آن 15 هزار میلیارد تومان است باید تکمیل شود این پروژه به ذیل مجموعه فرهنگی منتقل شده است و پیشنهاد ما این است که بودجه آن از 25 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بودجه بازسازی خانه‌های مشاهیر هشت میلیارد تومان بوده و پیشنهاد ما افزایش آن تا 24 میلیارد تومان است مدت‌ها است که ما برخی خانه‌های مشاهیر مثل خانه نیمایوشیج را نتوانسته‌ایم تملک کنیم.

حق‌شناس افزود: هزینه راهبردی سازمان فرهنگی باید هشت میلیارد تومان افزایش یابد مصوب شده که درآمدهای این سازمان به خزانه واریز شود و بعد باز به سازمان بازگردانده شود این باعث می‌شود 90 و اندی از هزینه‌ای شهرداری کاهش یابد.

حق‌شناس در ادامه اظهار داشت: به ساماندهی پهنه فرهنگی و هنری لاله‌زار 3.5 میلیارد تومان اختصاص یافته بود و پیشنهاد ما افزایش آن تا 25 میلیارد تومان است همچنین گذر کتاب در خیابان انقلاب و خیابان کریم خان زند به نتیجه رسیده است و بودجه آن 2 میلیارد تومان بود که پیشنهاد ما افزایش آن تا 5 میلیارد تومان است علاوه بر گذر صنایع دستی در خیابان ویلا بودجه‌ای نداشته که پیشنهاد ما بودجه 20 میلیارد تومانی برای آن است. در پهنه رودکی هم لازم است 18 میلیارد تومان برای تمک دو ، سه بنا و هفت میلیارد تومان برای برنامه‌ها و رویدادها داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه نگهداری زنان آسیب دیده مرکزی نداشتیم و برای آن هم پنج میلیارد تومان در نظر گرفته ایم ضمن اینکه خانم فخاری پیشنهاد داده تا حداقل در چهار منطقه چهار گرمخانه احداث کنیم و هر گرمخانه 5 میلیارد تومان بودجه داشته باشد قرار است گرمخانه‌ها در جنوب، غرب، شرق و مرکز تهران احداث شوند.

حق‌شناس در ادامه بیان کرد: در تهران حدود 70 آرامستان داریم که همه متروکه هستند و در معرض تخریب‌اند برای مرمت سه آرامستان در ری، تهران و شمال تجریش نیاز به بودجه افزایشی داریم همچنین برای تکمیل دو ورزشگاه نیمه تمام نیاز به چهار میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه داریم.

حق شناس تاکید کرد: اگر شهر آفتاب و رازی از بودجه فرهنگی حذف شود سقف 200 میلیارد تومانی را برای بودجه فرهنگی بسته‌ایم.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق که دیشب برگزار کردیم قرار شد بودجه فرهنگی را تا 200 میلیارد تومان بالا ببریم اما این بودجه را برای پروژه‌های عمرانی مشخص هزینه کنیم چیزی که آقای حق‌شناس مطرح کرد بیش از 70 درصد عمرانی بود.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد حق‌شناس گفت: یک کار خطرناک که انجام شده این است که قیمت‌گذاری‌ها به صورت فی‌البداهه انجام شده است ضمن اینکه ما متولی کل کار فرهنگی تهران نیستیم. پس سهم بخش خصوصی کجاست؟

در ادامه مجید فراهانی در اعتراض به پیشنهاد حق شناس گفت:‌ اگر شورای شهر پنجم کمترین خدمتی کرده باشد این است که بودجه فرهنگی را کاهش دهد و ما باید این بودجه را به مطالبات مردم که توسعه حمل و نقل عمومی است اختصاص دهیم.

احمد مسجدجامعی در واکنش به صحبت‌های فراهانی گفت: ما برای گرمخانه ویژه بانوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم آیا این بد است و مطالبه مردم نیست ضمنا اینکه پنج پهنه را در نظر بگیریم کار جدیدی است.

در ادامه محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: ما به مساجدی که حاضر هستند توالت خود را عمومی کنند و صبح تا شب آن را باز نگهدارند کمک خواهیم کرد.

در نهایت پیشنهاد حق‌شناس با 12 موافق و 8 مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز