خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان دوره متوسطه در مناطق سیل‌زده/ قول آموزش و پرورش برای تامین سرویس مدارس رایگان

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۴۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان از در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان دوره متوسطه در مناطق سیل‌زده خبر داد.

محمد تقی‌زاده (مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده گفت: متاسفانه استان خوزستان از چهارم فروردین درگیر سیل است و اکنون این سیلاب به بخش‌های جنوبی شادگان رسیده است. سیل اکنون ۹ تا ۱۱ روستای شادگان را درگیر کرده و از آنجایی که بستر جغرافیایی خوزستان شیب کمی به سمت جنوب دارد، از این رو حرکت آب بسیار کند است.

تقی زاده با اشاره به آمارهای ضد و نقیضی از وضعیت مدارس خوزستان گفت: اگر آمارهای ضد و نقیض می‌رسد به این دلیل است که تعداد مدارس آسیب‌دیده در حال افزایش هستند و در واقع درگیری سیل در بعضی مناطق تازه شروع شده است‌، از طرفی به دلیل بسته بودن راه‌های مواصلاتی در برخی از بخش‌ها اطلاعات دقیقی  از میزان تخریب مدارس روستاهایی که راه آنها مسدود شده فعلا موجود نیست. در برخی نقاط با مسدود شدن یک جاده توسط سیلاب تقریبا راه‌های رفتن به ۲۵ تا ۳۰ روستا مسدود می‌شود که فقط می‌توان با بالگرد به آن مناطق رفت که از این طریق هم تشخیص میزان آسیب‌ها و خسارت‌های وارده به فضاهای آموزشی به خوبی  مشخص نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به این که در وهله اول باید سیلاب خاتمه پیدا کند تا بتوان کارشناس‌های نوسازی را وارد کار کرد، گفت: بعد از پایان سیلاب این کارشناسان نوسازی هستند که می‌توانند هزینه و درصد تخریب‌ها را بررسی کنند. میزان تقریبی خسارت‌ها برآورد شده و از طرفی این میزان رو به افزایش است. تا روز ۲۸ فروردین آمار مدارسی که در سیل آسیب دیده‌اند، ۱۰۶ مدرسه بوده که در این میان برخی مدارس به طور صد درصد تخریب و برخی نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند که نه تنها فضای آموزشی بلکه تمام تجهیزات آموزشی، سیستم دفع فاضلاب، آبرسانی، تجهیزات برقی، میز، نیمکت، صندلی و تجهیزات دفتر مدرسه و ...آسیب‌ دیده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه سطح آب در برخی مناطق به گونه‌ای بالا آمده که جاده مشخص نیست یعنی باید با قایق در این محیط رفت و آمد کرد که آن هم مشکلات خاص خودش را دارد.

تقی‌زاده با اشاره به تعطیلی مدارس مناطق سیل‌زده گفت: مدارس مناطقی که درگیر سیل هستند، فعلا تعطیلند و کل دانش‌آموزان در روز شنبه ۳۱ فروردین ماه سال ۹۸ به کلاس‌های درس خود می‌روند. علاوه بر این برای دانش‌آموزانی که مدارس‌شان درگیر سیل شده، سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده و وزارت آموزش و پرورش قول مساعد داده که هیچگونه ممانعتی برای پرداخت هزینه سرویس‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به زمان پایان سال تحصیلی ۹۷_ ۹۸ گفت:  سال تحصیلی در استان‌های گرمسیر معمولا ۱۵ روز زودتر از سایر استان‌ها به اتمام می‌رسد، اما امسال طبق تصمیمات گرفته شده قرار است آن ۱۵ روز نیز مانند سایر استان‌های دیگر ادامه داشته باشد، از این رو کلاس‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم علاوه بر نوبت امتحانات نهایی در خرداد ماه فرصتی برای نوبت‌های تیر، مرداد و شهریور خواهند داشت و بالاترین نمره‌ای که اخذ می‌کنند به عنوان نمره پایانی آنها در نظر گرفته می‌شود. همچنین تا پیش از این امتحانات پایه نهم دوره اول متوسطه به صورت هماهنگ در مناطق برگزار می‌شد، اما این بار درخواست کردیم که به صورت هماهنگ برگزار نشود و هر منطقه متناسب با شرایط خود امتحان را برگزار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان با اشاره به طرح مداخله گفت:  از آنجا که دروس در مقطع ابتدایی به صورت توصیفی هستند، طرح مداخله فرصت بسیار خوبی است تا دانش آموزان مقطع ابتدایی بتوانند طی دو هفته در تابستان از این طرح استفاده کنند تا کمترین عقب‌ماندگی را در دروس داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز