خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به ایلنا خبر داد:

درنظر گرفتن تدابیر ویژه برای دانش‌آموزان سیل‌زده در صورت مردودی در امتحانات خرداد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۹۱

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از در نظر گرفتن تدابیر ویژه برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در امتحانات خرداد ماه خبر داد.

مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آسیب آموزشی که به واسطه سیل و تاخیر در تشکیل کلاس‌ها و از بین رفتن کتب درسی به دانش آموزان وارد خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش در تلاش است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلاس‌های درس را مهیا کند تا دانش‌آموزان در کلاس‎ها حضور پیدا کنند و فرآیند یادگیری آنها با مشکل رو به رو نشود. همچنین برای در اختیار قرار دادن یک سری خدمات  و تسهیلات به دانش‌آموزان و مدارس هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم که در حال پیگیری است.

وی درباره در نظر گرفتن شرایط دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در امتحانات خرداد ماه گفت: از نظر قانونی دانش‌آموزانی که نتوانند در امتحانات خرداد ماه نمره لازم را کسب کنند، در شهریور ماه فرصت جبران دارند. ما با همکاران صحبت کرده‌ایم تا تسهیلاتی غیر از قانونی که وجود دارد، برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده فراهم شود و اگر دانش‌آموزان این مناطق خواستند از این قانون استفاده کنند، آسیبی به روند تحصیل آنها نخورد و فرصت‎های امتحانی آنها مخدوش نشود. این مساله را هم پیگیری می‌کنیم و اگر تصمیمی مبنی بر این موضوع گرفته شد آن را اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به دیگر تصمیمات گرفته شده برای این مناطق گفت: تصمیم دیگر مربوط به دانش آموزانی است که کنکور یا امتحان نهایی دارند، از آنجا که تغییر زمان این آزمون‌ها و امتحانات امکان پذیر نیست، شرایط اتخاذ خواهد شد تا دوره‌های آموزشی ویژه برای این افراد در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند با آرامش لازم در امتحانات خود شرکت کنند.

ادهم در پاسخ به این سوال که وزیر آموزش و پرورش به کاهش محتوای درسی اشاره کرده است، اما این امر می‌تواند به کلیت آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در مقاطع بعدی آسیب بزند، از نظر شما انجام این کار چقدر امکان پذیر است؟ گفت: قرار است که میزان مواد درسی را مورد بازنگری قرار دهند. این مساله می‌تواند آسیب‌زا باشد، زیرا به هر حال حادثه سیل به طور کل آسیب‌زا است، اما طبقه گفته وزیر آموزش و پرورش ما می‌خواهیم بین شرایط بد و بدتر تصمیم بگیریم و روند عادی و طبیعی نیست.

وی اضافه کرد: ما باید برای درس‌های دیگر که فرصت آموزش‌ها آنها به خاطر سیل به وجود نیامده برنامه‌های جبرانی پیش‌بینی کنیم، حالا این برنامه‌ها و کلاس‌های جبرانی را می‌توان در شهریورماه یا اوایل سال تحصیلی آینده برگزار کرد تا در واقع جبرانی برای آسیب‎ها باشد.

ادهم با بیان اینکه نمی‌توان زیان‌های و آسیب‌های سیل را نفی کرد، گفت:‌ دانش آموزان، خانواده‎هایشان و معلمان ما به خاطر سیل آسیب‌های زیادی دیدند و کسی این را نفی نمی‌کند، ما می‎خواهیم این آسیب را به حداقل برسانیم و کاهش دهیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص شرایط تدریس معلمان در این وضعیت نامطلوب گفت: شرایط معلمان نیز در حال بررسی است و بعد از انجام این بررسی‌ها توسط همکاران ما نتیجه اعلام می‌شود همچنین حقوق آنها نیز قطعا پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز