خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

شانه‌ و بازوهای دانش‌آموزان ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۸۷۳

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ما به گونه‌ای هستند که کمربند شانه‌ای، عضلات شانه‌ و بازوهایشان ضعیف شده و باید تقویت شوند.

مهرزاد حمیدی (معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش) در خصوص برنامه‎های جدید معاونت تربیت در بدنی سال  ۹۸ گفت: امسال کارهای سال‌های گذشتمان با قوت پیگیری می‌شود و فعالیت‌هایمان مبتنی بر یک رویکرد و سیاستگذاری مدرسه محورانه است.

وی ادامه داد: همچنین باقوت بحث المپیادهای درون مدرسه‌ای، تجهیز مدارس، ایمن سازی وسایل ورزشی، بحث حیاط پویا، کانون درون مدرسه‌ای را پیگیری و انجام خواهیم داد.

حمیدی تاکید کرد: برای سال آینده تلاشمان بر این است که حیاط پویا را تبدیل به مدرسه پویا کنیم و معتقدیم می‎توان همه بخش‌های  مدرسه را در زمینه ورزش فعال کرد. می‌توان حیاط پویا را از تک بعدی بودن و نقاشی‌های روی زمین و دیوار به حالتی سه بعدی تبدیل کرد و از وسایل و تجهیزات در حیاط مدرسه استفاده کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص استفاده از فضاهای مناسب مدارس برای ورزش گفت: ما پیگیر این مساله هستیم که معلمان در کلاس درس و در حین درس دادن حداقل یک دقیقه به دانش آموزان کمک کنند تا آنها حرکات کششی انجام دهند، به نظر من حتی راهروها هم می تواند فضای مناسبی برای این مساله باشد.

او افزود: قرار است که در اتاق‌های اسباب بازی که پیش بینی شده موانع صخره نوردی نصب شود. دانش آموزان ما به گونه‌ای هستند که کمربند شانه‌ای، عضلات شانه‌ و بازوهایشان ضعیف شده و باید تقویت شود. به همین علت گفتیم که هر فضای بلا استفاده و پوشیده‌ای که در مدرسه وجود دارد رصد شود و اگر امکان دارد که با تغییر کاربری آنجا را به یک محیط ورزشی تبدیل کنند، این کار را انجام دهند.

حمیدی در پاسخ به این سوال که دانش آموزان چه ورزش هایی را باید انجام دهند، گفت: به نظرم بچه‌ها تجربه آویزان شدن، تحمل وزن ، بالا رفتن از درخت و... را در زندگی شان ندارند، زیرا این امکان نه در آپارتمان‌ها و نه در محیط مدرسه موجود نیست. دانش آموزان ما به شدت در عضلات شانه‌ای، کتف و بازوها ضعیف هستند. به هر حال وقتی بچه‎ها راه می‎روند یا می‌دوند کمربند لگنی‎شان تقویت می‌شود، اما شانه‌ها و بازوهایشان نه. ما تلاشمان بر این است که طناب‌های معلق، نردبام سوئدی و موانع صخره نوردی را در مدارس لحاظ کنیم. ما این‌ موارد را به همکارانمان ابلاغ کردیم تا روی این مساله کار کنند. در حال ساخت سالن در هر استان هستیم که تجهیزات دارند و حتی مسئولان بخش‌های مختلف هم می‎توانند آن را ببیند.

وی بیان کرد: باید به خصوص در مدارس ابتدایی دخترانه اول، دوم و سوم روی فضاهای مورد نیاز ورزشی بیشتر کار کنیم. ما بیشتر روی بحث تبدیل حیاط پویا به مدرسه پویا (active school) کار می‌کنیم و هدفمان اجرای طرح مدرسه فعال است..

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به بودجه تجهیزات ورزشی در سال آینده گفت: تهیه تجهیزات در ابتدا به صورت مشارکتی انجام می‌شود و سعی می‌کنیم از خیرین و انجمن اولیا و مربیان در این زمینه کمک بگیریم. در مجموع بودجه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ۳۴۸ میلیارد است که امیدواریم تخصیص لازم داده شود تا بتوانیم فعالیت‌هایی که پیش بینی کردیم انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز