خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

اعلام آمادگی برای برگزاری باتاخیر کنکور/ دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نگران امتحانات نباشند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۳۶

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شرایط دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده گفت: برای دانش‌آموزان کنکوری اردوهای آموزشی پیش‌بینی کردیم که این اردوهای آموزشی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، سید محمد بطحایی در جمع خبرنگاران در خصوص دانش‌آموزان مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران گفت: با روش‌های جبرانی در معمولان و پلدختر پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفته‌ایم‌، همچنین کارگروهی به طور متمرکز تشکیل شده که در حال برنامه‌ریزی هستند، اما یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که فرزندان ما دارند مربوط به ایام امتحانات است و با نزدیک شدن به این ایام دانش آموزان نگران عقب افتادگی تحصیلی هستند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: فرزندانم به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها و اشکالی که در مسیر تحصیلی آنها پیش آمده نباشند. به خصوص برای دانش آموزان پایه دوازدهم که خودشان را برای کنکور آماده می‌کنند اردوهای آموزشی پیش‌بینی کردیم که این اردوهای آموزشی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. ما با وزارت علوم نیز مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای این دانش آموزان جهت ورود به دانشگاه و آموزش عالی را فراهم کنیم.

او افزود:  ما اکنون در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستم شاید امتحانات را برای این مناطق به تاخیر بیاندازیم. یکی دیگر از گزینه‌ها حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به دانش‌آموزان وارد شود.

بطحایی در پاسخ به این سوال که تاخیر برگزاری امتحان و تشکیل امتحانات چند روز خواهد بود؟ گفت: وضعیت آب و هوایی پاسخ این سوال شما را با مشکل رو به رو کرده، ما بنا داشتیم تا در استان لرستان با سه روز تاخیر این اتفاق بیافتد اما متاسفانه به دلیل آماده نشدن مدارس و عدم استقرار خانواده‌ها در منازلشان این موضوع محقق نشد ولی خیلی امیدوارم هفته آینده این برنامه ها وطرح‌ها را در عموم مدارس راه اندازی کنیم‌.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شرایط استان خوزستان گفت: در استان خوزستان شرایط متفاوت شده است و ما هم در همین روز‌ها سفری به خوزستان خواهم داشت. شاید برای خوزستان مجبور باشیم مدارس شبانه روزی موقت راه اندازی کنیم تا مشکلات تحصیلی پیدا نکنند.

وی در خصوص فاصله امتحان نهایی و برگزاری کنکور گفت: این پیشنهاد در اولین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی ما چند محدودیت داریم از جمله تقارن با ماه رمضان و فاصله بین امتحان نهایی و کنکور که باید به نحوی باشد که بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم. البته وزارت علوم و سازمان سنجش این آمادگی را اعلام کردند تا کنکور را با تاخیر برگزار کنند. از طرفی ما هم به دنبال این هستیم تا امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا این فاصله فرصت کافی را ایجاد کند که داوطلبان برای کنکور آماده شوند و ما هم کارهای اداری خودمان را در این زمینه انجام دهیم، فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده این خبر نهایی شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه گزافی که برخی از اردوهای دانش‌آموزی از خانواده ها اخذ کرده‌اند، گفت: آن بخشی که مربوط به ما هست را به شدت پیگیری می‌کنیم.

سید محمد بطحایی در خصوص شرایط دانش آموزان پشت کنکوری گفت: خانواده‌ها محور اصلی هستند و بارها من و سایر کارشناسان حوزه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم آثار منفی فشارهایی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود به مراتب بیش از آثار مثبت آن است. اگر خانواده‌ها گول این روش‌های بسیار مخرب را نخورند و بتوانند همراه آموزش و پرورش باشند کنترل این مشکلات برای ما راحت‌تر است‌. ما مدارس را مکلف کردیم سفرهای خارجی و اردوهایی که دانش‌آموزان را تحت فشار روحی و عصبی قرار می‌دهد انجام نشود و اگر در این زمینه گزارش به ما برسد با متخلفین برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز