خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست توجیهی پزشکان کاروان‌های حج استان تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۴۳

نشست توجیهی – آموزشی پزشکان کاروان‌های حج تمتع استان تهران، به منظور هماهنگی بیشتر در انجام معاینات و حفظ سلامت زائران برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  نشست توجیهی – آموزشی پزشکان کاروان‌های حج تمتع استان تهران، با حضور ۴۰ تن از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر برگزار شد. در این نشست محمودرضا فقیهی معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه این پزشکان برای انجام معاینات زائران حج ۹۸ انتخاب شده اند افزود: معاینات زائران از ۲۵ اسفند آغاز شده و این نشست به منظور هماهنگی بیشتر در انجام معاینات و حفظ سلامت زائران برگزار شده است.

فقیهی با اشاره به اینکه مکان‌هایی که کاروان پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت استقرار خواهند داشت مشخص و اعلام شده است. خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا همراهی و همکاری کاروان‌ها با پزشکان در زمان انجام معاینات و همچنین هنگام ارائه خدمات پزشکی در سرزمین وحی همکاری حداکثری وجود داشته باشد تا با مشکلات کمتری روبرو شویم.

وی با توضیح اینکه عملیات حج تمتع از ۱۳ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. تاکید کرد: در کاروان اعزامی مرکز پزشکی حج و زیارت امسال کادر درمانی متشکل از پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص طب اورژانس، متخصص زنان، متخصص عفونی، قلب و اعصاب و روان است تا خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهند.

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطر نشان کرد: این معاینات برای کنترل و ارزیابی جسمی زائران و استطاعت بدنی آنها قبل از تشرف انجام می‌شود تا این عزیزان در طول سفر با مشکلات کمتری مواجه شوند. افزود: این معاینات در تمام مراکز درمانی در سطح کشور صورت برای بررسی وضعیت سلامت جسمی و روانی زائران و همچنین تزریق واکسن مننژیت انجام می‌شود.

فقیهی در خصوص پزشکان داوطلب اعزامی به حج تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها کسانی که عضو داوطلب و یا سابقه همکاری با جمعیت هلال احمر را داشته اند برای انجام این مأموریت انتخاب و معرفی شدند. این پزشکان به عنوان همکاران هلال احمر شناخته می‌شوند و افرادی هم که بصورت خاص در عملیات‌های امدادی هلال احمر شرکت داشته اند و جز تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر معرفی شدند بر اساس معیارهای تخصصی امتیازهایی دارا بوده اند.

افشار امیری متخصص بیماری‌های اعصاب و روان نیز در حاشیه این نشست با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات اعصاب و روان زائران اظهار کرد: این بیماری‌هایی است که در بین زائران بیشتر شایع می‌شود بویژه در سنین بالا و سفرهای طولانی مدت بیشتر اتفاق می‌افتد. برای تشخیص و یا پیشگیری از بیماری‌های روحی و روانی چون افسردگی، اختلالات خلقی، آلزایمر که ممکن است بر اثر خستگی تشدید شود لازم است که بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

این عضو کمیته سلامت حج؛ مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، تاکید کرد، زائران مراجعه کننده در توضیح بیماری خود صداقت کامل داشته باشند تا بتوان با پیش بینی‌های لازم خدمات مورد نیاز دارویی و درمانی را در طول سفر به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز