خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خبر داد:

تصویب ۲ آئین‌نامه جدید برای تقویت معیشت مرزنشینان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۳۰

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از تصویب آئین نامه خروج ۱۰۰ قلم کالا از ۱۳۳۹ قلم کالاهای ممنوعه برای مرزنشینان در مناطق مرزی و ملوانان و همچنین آئین نامه ورود ۴۸ قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان با معافیت ۱۰۰ درصدی حقوق ورودی برای مواد خوراکی و ۵۰ درصدی مصارف خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری در خصوص ضرورت آئین نامه‌های مصوب در این خصوص گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی کشور خروج بیش از ۱۰۰ قلم کالا از فهرست کالاهای گروه چهارم ممنوع وارداتی به منظور رونق فعالیت های تجاری در مناطق مرزی تصویب شد و بر این اساس، از این پس مرزنشینان، ملوانان و شرکت های تعاونی مناطق مرزی استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان می توانند بدون نیاز به ثبت سفارش نسبت به ورود ۱۰۰ قلم کالا از فهرست ۱۳۳۹ قلم از کالای ممنوعه گروه چهارم اقدام نمایند.

وی افزود: همچنین با پیگیری های مجدانه معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور و در راستای تقویت معیشت مرزنشینان،  با تصویب هیئت دولت، مقرر شد؛ واردات ۴۸ قلم کالا توسط مرزنشینان، ملوانان و شرکت های تعاونی مناطق مرزی از ۱۰۰ درصد معافیت حقوق ورودی برخوردار شده و برای کالاهای غیرخوراکی نیز از تسهیلات ۵۰ درصد معافیت بهره مند شوند.

حیدری ابراز داشت: امید است با تلاش های وزارت کشور و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی کشور بتوانیم گام های موثری در زمینه تقویت فعالیت های اقتصادی مرزی و معیشت مرزنشینان برداریم.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: به زودی فهرست این اقلام برای آگاهی بیشتر مرزنشینان و ملوانان عزیز از سوی رسانه ها منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز