خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح روند انتقال اجساد زائران اربعین به کشور

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۴۹

سخنگوی ستاد اربعین روند انتفال اجساد زائران اربعین به کشور را تشریح کرد.

شهریار حیدری (سخنگوی ستاد اربعین) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تحویل اجساد زائران ایرانی که در تصادفات جان باختند، گفت: کمیته امداد و نجات به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کند و نحوه انتقال اجساد بر عهده این کمیته است. اجساد بعد از حواث و تصادفات به بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شوند. طبق تفاهمنامه‌ای که بین وزارت بهداشت ایران و عراق بسته شده، این اجساد طی یک تشریفات رسمی تحویل مسئولان هلال احمر ایران داده خواهند شد و بعد به داخل کشور انتقال داده می‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از تحویل اجساد به داخل کشو، آن تعدادی که قابل شناسایی هستند به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند و آن تعداد که قابل شناسایی نیستند از طریق سازمان نظام پزشکی بعد از شناسایی و بررسی به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.

حیدری درباره این که تا کنون چند زائر به داخل کشور بازگشته‌اند گفت: تا ظهر روز گذشته نزدیک به یک میلیون و ۵۰ نفر به کشور بازگشته‌اند و بعد از ظهر دیروز تا پایان شب حجم ورود زائران در پیک کاری خود بود.

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه بیش از ۶۱ درصد از جمعیت در مرز مهران متمرکز است گفت: بعد از مرز مهران، شلمچه شلوغترین مرز است و چذابه نسبت به دو مرز دیگر سبک‍‌تر و روان‌تر است اما امکانات چذابه و شلمچه با مرز مهران برابری می‌کند. ما بارها تاکید کرده‌ایم زائرین سعی کنند خلوت‌ترین مسیر را برای بازگشت انتخاب کنند و گزینه سومشان مهران باشد.

حیدری افزود: در حال حاضر ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم و تدارکاتی از جمله امکانات خودرویی، اسکان و تغذیه را نیز در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم زائران تا روز جمعه به مرور و بدون عجله زمان را مدیریت کنند و به کشور برگردند.

سخنگوی ستاد اربعین در خصوص اینکه پرحجم ترین مرزها در حال حاضر کدام مرزها هستند، گفت: مهران پرتردد ترین مرز و چذابه و شلمچه نسبتا خلوت‌تر و روان‌تر هستند. همچنین در مرز شلمچه علاوه بر حمل و نقل عمومی می‌توانند از قطارها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بنا به وضعیت جغرافیایی عموما مردمانی که در مرکز تا شرق کشور و همچنین در شمال غربی و غرب هستند از مهران عبور می‌کنند. به هر حال این مرز هم ظرفیت محدودی دارد و گاهی اوقات افراد خارج از ظرفیت مرز ورود می‌کنند، اما این از ویژگی‌های اربعین است و تمام این اتفاقات پیش‌بینی شده است ولی در عین حال انتظار داریم زائران به تاکیدات و توصیه‌های ما هم توجه کنند قطعا این توصیه‌ها برای رفاه زائران است.

سخنگوی ستاد اربعین در پایان با اشاره به مرزهای ترانزیتی گفت: در حال حاضر مرزهای ترانزیتی  و مهران و شلمچه هستند اما باز مردم ۹۰درصد مرز مهران را انتخاب کردند و باعث ایجاد گره های ترافیکی شد و همچنین ۹۰هزار نفر از وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی استفاده کردند و از مرزها رفتند اما اینکه حدود ۹۰هزار زائر از مبدا تا مقصد برای خروج از کشور از وسایل نقلیه خود با خودرو شخصی رفتند یک کار مثبت در ایام اربعین بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز