خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی در گفتگو با ایلنا:

انتخاب شرکت‌های بیمه برای زائران اربعین، ارتباطی به بیمه مرکزی ندارد/ سازمان حج و زیارت با بیمه ایران به توافق رسید

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۸۷

عبدالناصر همتی گفت: در مورد بیمه اربعین ما نظرات خود را به بیمه ایران اعلام کردیم و در قراردادی که با بیمه گذاران منعقد می‌شود باید آنرا رعایت کنند.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که بیمه زائرین اربعین در سال گذشته به یکی‌ از شرکت‌های بیمه به صورت انحصاری واگذار و باعث اعتراض برخی از شرکت‌های بیمه شد آیا امسال نیز بیمه زائرین تنها به یک شرکت واگذار شده است؟ ، اظهار داشت: مفهوم بیمه این است که بیمه گذار به شرکت بیمه‌ای مراجعه می‌کند و بیمه‌ای را خریداری می‌کند، سال گذشته سازمان حج و زیارت به عنوان بیمه‌گذار به شرکت بیمه دانا مراجعه کرد و در مورد نرخ و شرایط با هم به توافق رسیدند و زائرین را بیمه کردند.

  وی ادامه داد: برای امسال شرکت بیمه زائرین اربعین تغییر کرد و بیمه‌گذاران با بیمه ایران مذاکره کردند و با این شرکت قرارداد بستند.

همتی با بیان اینکه انتخاب شرکتهای بیمه برای زائرین ارتباطی با بیمه مرکزی ندارد خاطر نشان کرد: شرکتهای بیمه تنها باید مقررات مربوط به بیمه مرکزی را پذیرفته و آنرا اجرا کنند.

وی گفت: ما نظرات خود را به بیمه ایران اعلام کردیم و در قراردادی که با بیمه گذاران منعقد می‌شود باید آن را  رعایت کنند.

به گزارش ایلنا؛ سرانه هر یک از زائران بابت خدمات ارائه‌ شده با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ ۱۶ هزار و هشتصد تومان است و تمامی زائران اربعین که به‌صورت فردی یا گروهی برای آنها ویزا صادر شده است و به‌صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند، مشمول این قرارداد می‌شوند.

مدت پوشش بیمه زائران نیز ۳۰ روز است که از فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای خروجی ایران به‌سمت عراق شروع می‌شود و پس از ورود به کشور، بعد از فاصله‌گیری ۲۰کیلومتری از مرز عراق خاتمه پیدا می‌کند.

بر اساس این قرارداد هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی که بدون قصد زائران بیمه‌شده در مدت بیمه رخ دهد و موجب جرح، نقص عضو، از کار افتادگی یا فوت بیمه‌شده می‌شود؛ حوادث ناشی از اقدامات تروریستی، جنگ و درگیریهای داخلی در خاک عراق مشمول پوششهای بیمه می‌شود.

در این قرارداد مبلغ غرامت فوت به هر علت ۳۰۰ میلیون ریال، غرامت فوت ناشی از حوادث یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، غرامت در صورت فوت ناشی از حوادث مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان، غرامت ناشی از نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حوادث تا سقف ۲ میلیارد ریال، هزینه‌های درمانی بستری و جراحی تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و هزینه‌های درمانی سرپایی تا سقف ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است؛ مجموع تعهدات درمانی بستری و سرپایی جمعاً ۲۷۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز