خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مرکزی اربعین:

چتر امنیتی و اطلاعاتی گسترده‌ای برای تامین امنیت زائران دیده شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۵۳

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: از زائران درخواست می‌کنم هشدارهای بهداشتی ستاد اربعین را مدنظر قرار دهند و در صورت نیاز به خدمات درمانی به درمانگاه‌های ناشناس مراجعه نکنند.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری با اشاره به این که در حال حاضر روند ورود زائران اربعین به کشور بیش از خروج زائران است، گفت:‌ از سه روز گذشته روند بازگشت زائران به کشور آغاز شده است البته خروج از کشور نیز ادامه دارد و الحمدالله ورود و خروج به کشور به صورت روان در حال انجام است. بیش از دو میلیون زائر از کشور خارج شده‌اند و در پنج روز گذشته چهارصد هزار زائر به کشور بازگشته‌اند. اکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در مراسم اربعین در عراق حضور دارند.

وی در مورد وضعیت آب و هوایی استان‌های مرزی و عراق در روزهای آینده اظهار داشت:‌ هوا ابری است اما اکنون بارندگی وجود ندارد ولی پیش‌بینی هواشناسی این است که در روزهای چهارشنبه و پنج‌‌‌‌‌‌شنبه احتمال بارندگی در استان ایلام و عراق وجود دارد البته ما تدابیر لازم را برای زائران مدنظر قرار داده‌ایم و اگر باران ببارد، ستاد مدیریت بحران استان ایلام، خوزستان و استان‌های معین آمادگی لازم را دارند. این آمادگی وجود دارد ولی احتیاط هم لازم است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه روند تردد زائران در مرزها به صورت منطقی انجام و زائران همراهی خوبی با ستاد اربعین داشته و به اطلاعیه‌ها و درخواست‌های ستاد توجه کرده‌اند، تصریح کرد:‌ سه روز پس از اربعین خدمات اسکان، پذیرایی و تغذیه در داخل عراق و پنج روز بعد اربعین هم ارائه این خدمات در داخل ایران ادامه دارد بنابراین از زائران می‌خواهیم سفر را به گونه‌ای مدیریت کنند که روزهای پنج شنبه و جمعه وارد کشور شوند و خیلی هم برای ورود به کشور در روزهای سه شنبه و جهارشنبه عجله نداشته باشند.

حیدری ادامه داد: خواهش ما از زائران رعایت مسائل بهداشتی و هشدارهای هواشناسی است. از زائران خواهش می‌کنم اگر به خدمات درمانی نیاز دارند حتما به درمانگاه‌های شناسنامه دار، تابلودار و مشخص شده مراجعه کنند. ۵۰ درمانگاه ایرانی یا مشترک با عراق در داخل خاک این کشور وجود دارد و اگر زائران نیاز داشتند حتما به این درمانگاه‌ها رجوع کنند و به هیچ وجه هیچ دارویی از هیچ گروه، جریان یا مراکز درمانی ناشناس دریافت نکنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حادثه امنیتی در داخل عراق وجود داشته است؟ خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ حادثه امنیتی چه در داخل عراق و چه در داخل کشور نداریم.  مراقبت‌های لازم انجام می‌شود و چتر امنیتی و اطلاعاتی گسترده‌ای برای تامین امنیت زائران دیده شده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود:‌ البته چند مورد فوتی در داخل عراق داشته‌‌‌‌ایم که به دلیل کهولت سن، ناراحتی قلبی یا تصادف بوده است که این موارد اندک در میان بیش از دو میلیون زائر آمار طبیعی است. ما در مورد حمل و نقل در عراق تاکید زیادی داشته‌ایم و حتی این مساله در تفاهمنامه دو کشور دیده شده است تا رانندگان عراقی با مراقبت بیشتری زائران را جابجا کند که خوشبختانه این مسائل امسال رعایت شد و پلیس عراق هم برای اولین بار همکاری خوبی با ما داشت.

حیدری در مورد مشکلات ارزی پیش آمده در روزهای گذشته برای زائران در عراق ابراز داشت: بر اساس گزارش بانک ملی از مجموع ۱۸۸ هزار و ۲۰۰ درخواستی که برای دریافت ارز به سامانه پیامکی این بانک اعلام شده است، ۱۴۰ هزار نفر ارز خود را دریافت کردند و سایرین نیز در حال دریافت ارز هستند. از دیروز نیز به بانک ملی ابلاغ کرده‌ایم باجه‌های خود را در مسیر تردد زائران به ویژه در نجف و کربلا قرار دهند تا دسترسی زائران راحت‌تر شود. اگر کسی در عراق هم موفق به دریافت ارز نشد در ایران پول خود را دریافت می‌کنند و از این بابت جای نگرانی برای زائران وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز