خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جمع خبرنگاران خبر داد:

افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۳۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی۱۰ تا ۲۰ افزایش داشته که با تصویب هیات امنا بوده است. البته این افراد نیز در تصمیم گیری‌های خود شرایط فعلی را در نظر خواهند گرفت، اما معمولا هر سال شهریه‌ها تا ۲۰ درصد افزایش دارد.

غلامی درباره اجرای طرح‌هایی مانند  "دانشگاه عاری از دخانیات" توضیح داد: در شرایط فعلی دانشگاه‌های ما عاری از دخانیات هستند و فضای دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و رستوران‌ها واقعاً عاری از دخانیات است اما اگر در گوشه و کنار، افرادی به این مساله توجه ندارند باید توصیه‌های لازم به آنها صورت بگیرد و به آنها گوشزد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مدیران موظف به اجرای چارچوب‌های انضباطی تعیین شده در دانشگاه‌ها هستند. البته این به این معنی نیست که سخت گیری در خصوص رعایت شعائر مذهبی صورت نگیرد. چرا که باید این موارد در محیط دانشگاه‌ها رعایت شود و مسائل ما چه به لحاظ مسائل فرهنگی و چه به لحاظ مسائل اسلامی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و از همین‌جا نیز اعلام می‌کنم که مسئولان و مدیران ما به این مسائل دقت کرده و در موارد لازم برخورد کنند. ضمن این که بخشنامه‌هایی زیادی به صورت مکرر از سوی وزارت علوم در این زمینه ابلاغ می‌شود. امیدواریم دانشجویان نیز همانطور که شأن آنها ایجاب می‌کند این مسائل را رعایت کنند.

غلامی در پایان اظهار داشت: دیگر ظرفیت برای جذب نیروی انسانی به صورت کارمندی نداریم و بیشتر تمرکزمان آموزش همین نیروهایی است که داریم. اما در مورد جذب و استخدام اعضای هیأت علمی چون موضوع امر تحقیق و آموزش است از همان بدو استخدام این افراد برایشان کارگاه‌های روش تحقیق و روش تدریس اخلاق علمی و غیره برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز