خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت جمعی از اساتید دانشگاه‌ از دانش آشتیانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۵۹

تداوم بلاتکلیفی در مدیریت آموزش عالی علاوه بر اینکه باعثاختلال جدی در فرایند توسعۀ علمی کشور خواهد شد، به یاس و سرخوردگی دانشگاهیان و بی‌انگیزگی آنان در امر آموزش و پژوهش خواهد انجامید.

جمعی از اساتید دانشگاه‌ در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم حمایت کردند.

به گزارش ایلنا در این نامه آمده است: رئیس جمهور محترم بر مبنای وظایف و اختیارات قانونی خود، بار دیگر یک شخصیت شناخته شدۀ دانشگاهی را جهت تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. جناب آقای دکتر دانش آشتیانی از اساتید برجسته، نام آشنا و مجرب درعرصۀ آموزش عالی است و در بین قاطبۀ دانشگاهیان به عنوان مدیری متدین، متعهد، درستکار، منطقی، آینده‌نگر و توسعه گرا شناخته می‌شود.

نمایندگان محترم مجلس توجه دارند که تلاش‌ها و تدابیر دولت محترم برای خروج کشور از شرایط دشوار قبلی با اقبال گسترده روبروست و در این شرایط، مردم و نخبگان، از مجلس محترم شورای اسلامی انتظار دارند همراهی بیشتری با دولت محترم از خود نشان دهند. در این میان حمایت از وزارت علوم که نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی و توسعۀ دانش‌بنیان کشور دارد، اهمیت بیشتری می‌یابد. امروزه دانشگاه به برنامه‌ریزی و ثبات مدیریت نیاز دارد تا دانشگاهیان بتوانند با آرامش، نشاط و امید بیشتر به انجام وظایف خود و جبران عقب ماندگی‌های کشور در عرصه تولید علم و فناوری بپردازند. تحقق این امر در سایه حمایت همگانی شما نمایندگان محترم در روی کارآمدن وزیری متعهد، توانمند، توسعه گرا و با مقبولیت بالا در میان دانشگاهیان(ویژگی‌هایی که در جناب آقای دکتر دانش آشتیانی بروشنی دیده می‌شود) میسر است.

ما جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور با حمایت از تلاش مکرر رئیس جمهور محترم برای تعیین تکلیف مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از نمایندگان محترم انتظار همراهی و همدلی با دولت داریم و از آنان می‌‌خواهیم که اولا در ارزیابی‌های خود به حسن استقبال اکثریت مطلق دانشگاهیان از تصمیمات رئیس جمهور محترم در عرصۀ مدیریت آموزش عالی توجه کنند و ثانیا به این نکته عنایت داشته باشند که تداوم بلاتکلیفی در مدیریت آموزش عالی علاوه بر اینکه باعثاختلال جدی در فرایند توسعۀ علمی کشور خواهد شد، به یاس و سرخوردگی دانشگاهیان و بی‌انگیزگی آنان در امر آموزش و پژوهش خواهد انجامید.

نمایندگان محترم که اکثرا حضور در دانشگاه را تجربه کرده‌اند از این نکته آگاهند که تداوم این وضعیت درعرصۀ آموزش عالی برای کشور و نظام زیانبار است و امیدواریم که همسو با انتظار اکثریت مطلق دانشگاهیان با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی(آقای دکتر دانش آشتیانی) به روند توسعۀ علمی کشور سرعت ببخشند و به تجدید و تداوم فضای نشاط و امیدواری در دانشگاههای کشور کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز