خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر علوم به کاربردی کردن علوم انسانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۷۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جا دارد، بحث‌های موضوعی در خصوص انسان را تا حد توان گسترش و مورد توجه قرار بدهیم، زیرا گسترش علوم انسانی و نگاه به عالم از این آبشخور تغذیه می‌‌شود و قطعا جایگاه انسانی را اولویت بیشتری می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری  معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، روسای دانشگاه‌ها، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها و تعدادی از سفرای کشورها به همراه مسئولان کشوری برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این برنامه عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و جشنواره فارابی را برای دهمین بار برگزار می‌کنیم.  آن مسیری که تا به حال طی کرده‌ایم نشانه‌های زیادی در حوزه توجه به علم و تحقیقات عالمان داشته است، اما این جشنواره یکی از نمونه‌های بارز و فاخر است.

غلامی اضافه کرد: عالمان و پژوهشگران علوم انسانی در سخنان خود به اهمیت علوم انسانی بارها تاکید کرده‌اند. توجه علوم انسانی صرفا به انسان است، زیرا انسان برگزیده‌ای از  مخلوقات خداوند است. پس جا دارد، بحث‌های موضوعی در خصوص انسان را تا حد توان گسترش و مورد توجه قرار بدهیم، زیرا گسترش علوم انسانی و نگاه به عالم از این آبشخور تغذیه می‌‌شود و قطعا جایگاه انسانی را اولویت بیشتری می‌بخشد.

وی اضافه کرد: مهمترین سرمایه معنوی ما در این زمینه علوم انسانی است. تاریخ فرهنگی کشورما همواره علوم انسانی را مورد توجه قرار داده است و ما نیز امروز  دستاوردهای مردم ایران در این خصوص را بررسی می‌کنیم به همین دلیل جشنواره فارابی برگزار شد

وزیر علوم با بیان اینکه همکاران من در وزارت علوم در این راستا تمام تلاش خود را کردند، گفت: سال گذشته در این مناسبت با کمال افتخار حضور پیدا کردم زیرا معتقدم نهالی که کاشته شده امروز به درخت پربار تبدیل شده است و امیدواریم ثمرات سالانه این رویداد علمی که به نام متفکر ایرانی"فارابی" نامگذاری شده برای کشورمان بیش از پیش محقق شود. به خصوص اینکه فارابی متفکری بود که حیات طیبه ی انسانی را در بستر جامعه خردمند می‌دانست.

او افزود: در این بخش لازم است  پژوهشگران و دانشجویان عزیز به کاربردی کردن علوم انسانی از طریق نیازهای جامعه بیش از گذشته توجه کنند. در این دوره با کمال خرسندی انجمن های علمی معتبر کشور و اعضای هیئت علمی و به خصوص حضور زنان بیشتر از دوره های قبل اثربخش بوده‌ است.

غلامی بیان کرد:  لازم است برآوردی از فعالیت‌های علوم انسانی در کشور ارائه شود. و با تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی برای گسترش علمی داخلی و ارتباط با سایر مراکز علمی دنیا تلاش ویژه صورت بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت سایر دانشگاه‌ها لازم است در مورد علوم انسانی از ظرفیت آنها استفاده بیشتری صورت گیرد تا از این رو شاهد مشارکت آنها در مراحل مختلف برگزاری جشنواره و توسعه حضور آثار ملی در این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز