خبرگزاری کار ایران

زیر علوم:

نگاه‌ها به استخدام دولتی کمرنگ شده‌است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۳۴۵

تجلیل از نفرات برتر بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ابراهیم خدایی رییس سنجش آموزش کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر علوم در این مراسم بیان کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن زیاد داریم و همه آن به همت و تلاش جوانان و اساتید است که افتخار خدمتگزاری آنها را داریم.

وی افزود: همواره در کارهای علمی فناوری نام ایران نیز ذکر می‌شود. اساتید و دانشمندان ما همواره نامشان در رتبه بندی‌های جهانی بوده است.

غلامی افزود: در جامعه علمی مان دانشمندان بزرگی داریم که جوانان را تربیت می‌کنند. امیدهایی که می‌توانند در آینده محقق شود به دست همین جوانان اتفاق خواهد افتاد. این جوانان ایده های فعال و خلاقانه ای دارند و کارهایی که به شکل اختراع و پیشنهادهای عملی داشته‌اند نشان می‌دهند ما یک جریان سیال و پویا در میان جوانان داریم.

وی بیان کرد: بعضی وقت‌ها این نقد به جامعه علمی ما می‌شود که با وجود این همه علم و مقاله علمی چرا از آنها استفاده نمی شود.  با توجه به جوان بودن کشورمان ما حرف های زیادی در حوزه علم و در رشته های مختلف داریم. مهم نیست که تمام علومی که آموزش داده می شوند کاربردی شوند اما اگر نگاهی به سیر تحول فعالیت های دانشگاهی در کشور داشته باشیم شاهد گسترش علم و توسعه آن خواهیم بود.
 

وزیر علوم اضافه کرد: دانشگاه‌های ما وقتی شکل گرفتند که در کشور ما جای کارشناس های مطلع و آگاه به مسائل روز خالی بود لذا شناسایی آنها به عنوان وظیفه اول دانشگاه‌ها بوده است. این روند از اوایل دهه ۶۰ ادامه پیدا کرد و در اواسط دهه ۶۰ وقتی تحصیلات تکمیلی قوت گرفت توسعه دانش و گسترش آن شروع شد. از این رو با تلاش و پشتکار، جوانان ما توانستند کارهای خوب علمی را آغاز کنند.

وی گفت: در اواخر دهه هفتاد کم‌کم بحث فناوری در دانشگاه‌ها شکل گرفت تا یافته‌های علمی را به سمت جامعه ببرند و الان در دانشگاه و مراکز علمی شاهد سیر تحوّل علمی هستیم.

وزیر علوم بیان کرد: در اوایل دهه ۸۰ نیز شاهد قوت گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان بوده ایم.این حرکت های گسترده رو به جلو است و منتظر ایده های جدید دانشجویان در زیر سایه‌ی دانش اساتید هستیم.

غلامی در پایان اظهار داشت: نگاهی که قبلا در بحث استخدام دولتی بوده کم رنگ شده و همچنین محدودیت هایی که در عرصه جهانی برای ما ایجاد شده این فرصت را فراهم می کند به ظرفیت‌های داخلی خودمان فکر کنیم لذا برای گسترش فناوری و علم و رفع نیازها باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز