خبرگزاری کار ایران

سامانه الکترونیکی نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۸۱

دانشگاه تبریز ۲۲ نشریه دارد که از میان آن‌ها سه نشریه به زبان انگلیسی و یک نشریه به زبان فرانسه و بقیه به زبان فارسی هستند و تمامی امور این نشریات با این سامانه انجام خواهد شد و علاوه بر سرعت، از نظر هزینه اقتصادی چاپ صرفه جویی فوق العاده‌ای خواهد داشت.

ایلنا: سامانه الکترونیکی نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز افتتاح شد.
به گزارش ایلنا، دانشگاه تبریز ۲۲ نشریه دارد که از میان آن‌ها سه نشریه به زبان انگلیسی و یک نشریه به زبان فرانسه و بقیه به زبان فارسی هستند و تمامی امور این نشریات با این سامانه انجام خواهد شد و علاوه بر سرعت، از نظر هزینه اقتصادی چاپ صرفه جویی فوق العاده‌ای خواهد داشت.
بر پایه همین گزارش وضعیت نشر و اعتبار این مجلات در وب سایت دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی کشور متعلق به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس http: / / journals. msrt. ir / books؟ publisher = ۳۵۶ قابل دستیابی بوده و با راه اندازی این سامانه مراجعه جامعه دانشگاهی و کاربران علاقمند، به نشریه‌ها و نسخه دیجیتالی دانشگاه تبریز، در دنیای مجازی به نام این دانشگاه ثبت خواهد شد.
رییس دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این سامانه، توسعه و رشد علمی، فرهنگی و پژوهشی را از ماموریت اصلی دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: با ارزیابی و عملکرد کارهای گذشته و مقایسه خود با ایده آل‌ها و سایر دانشگاه‌های هم سطح، باید برای ارتقای خود تلاش نماییم.
پرویز آژیده، با بیان اینکه علم و فناوری در دنیا به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: باید حرکت و تولید علم و فناوری دانشگاه‌های کشورمان را متناسب با رشد و حرکت علمی دنیا در نظر بگیریم، زیرا در غیر این صورت از قافله عقب خواهیم ماند.
وی داشتن مجلات علمی معتبر و به روز را برای تبادل اطلاعات، دانش و تسهیل روند تولید علم و نیز ارتقای جایگاه علمی دانشگاه ضروری خواند و گفت: با ساماندهی و تقویت این نشریات نیز می‌توان در این راستا حرکت کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به وجود پتانسل‌ها و ظرفیت‌های زیاد در این دانشگاه گفت: نیروهای متعهد و متخصصی در این دانشگاه وجود دارند که با ساماندهی، هدایت و جهت دهی درست می‌توان برای ارتقای همه جانبه این دانشگاه گام‌های موثری برداشت.
سید جلال طباطبایی افزود: باید فعالیت‌های ما در این دانشگاه طوری باشد که سرآمد سایرین باشیم و سایر دانشگاه‌ها هم از ما الگو بگیرند.
وی، مجموعه مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه را از جمله بخش‌های مهم و حساس دانشگاه ذکر کرد و گفت: فضای مجازی و دنیای الکترونیک مهم‌ترین ابزار امروز برای پیشرفت است و با تقویت و مجهز کردن این مجموعه می‌توان برای رسیدن به اهداف تعالی دانشگاه کمک شایانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز