خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

شهر هوشمند مردم را به حقوق‌شان می‌رساند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۰۲

وزیر ارتباطات گفت: المان‌هایی درباره هوشمندسازی شهر تهران به چشم می‌خورد و شهرداری اقداماتی را انجام داده که باید از آن تقدیر شود اما برای داشتن شهر هوشمند فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تهران هوشمند گفت: هوشمندسازی یعنی علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات بتوانیم آ‌نها را تحلیل کنیم که متاسفانه در بخش دوم مشکلاتی وجود دارد و به درستی از تحلیل‌ها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: امروز هوشمندسازی در آلودگی هوا انجام شده است و می‌توانیم به صورت دقیق و آنلاین آلودگی‌ها را اندازه‌گیری و تحلیل کنیم و میزان آلاینده‌ها را مشخص کنیم و بر اساس شناسایی آلاینده‌ها درباره آنها تصمیم‌گیری کنیم.

جهرمی ادامه داد: فناوری اطلاعات می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها نیز کمک کند.

به گفته وزیر ارتباطات امروز فناوری اطلاعات می‌تواند بسیاری از مراجعات شهری را کم کند و دولت الکترونیکی یکی از ابزارها برای تحقق این هدف است.

جهرمی اظهار کرد:‌ شهرداری تهران در حوزه‌های دیگر مثل ترافیک شهری نیز از سامانه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند و دوربین‌های شهری می‌توانند ترددها و ترافیک را مدیریت کنند.

وی افزود: بسیاری از پارامترهای دیگر در مدیریت شهری هوشمندسازی شده است اما در خیلی موضوعات هنوز تا الکترونیکی شدن فاصله داریم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه محیط زیست و فضای سبز نیز می‌توان به کمک ماهواره‌ها مدیریت مناسبی انجام داد و اگر هوشمندسازی در این حوزه صورت نگیرد نمی‌توان از فضای سبز صیانت کرد.

وی افزود: هنوز بسیاری از اطلاعات برای هوشمندسازی جمع‌آوری نشده است و از طرفی دیگر در حوزه مدیریت نیز فناوری اطلاعات هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه هوشمندسازی به شفاف‌سازی کمک می‌کند گفت: امیدواریم با ظرفیت نیروی جوان شهرداری و شهرداری‌ها بتوانیم با سرعت بیشتری به سوی الکترونیکی شدن پیش برویم.

وی افزود: از سوی دیگر، هوشمندسازی یک اقتصاد هم هست و ظرفیت هوشمندسازی و IOT می‌تواند به اقتصاد و اشتغال‌زایی کمک کند.

جهرمی ادامه داد:‌ ما باید بدانیم در حوزه شهری چند ساختمان وجود دارد و چند درصد از ساختمان‌ها از استانداردهای لازم برخوردارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در زمینه مقررات نیز می‌توان از هوشمندسازی در مدیریت شهری کمک گرفت.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اقتصاد هوشمند می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کسب و  کارها و بخش خصوصی قرار دهد و از این طریق به منابع مالی افزوده شود.

به گفته آذری جمرمی یکی از اضلاع مهم در هوشمندسازی توسعه زیرساخت‌ها است و وزارت ارتباطات در تلاش است تا زیرساخت‌های مورد نیاز را در تحقق شهر هوشمند محقق کند.

وی افزود:‌ امروز اتصال شهرداری به دولت الکترونیک می‌تواند تحول زیادی در مدیریت شهری ایجاد کند و ازطرف دیگر بخش خصوصی نیز خدمات بهتری ارائه دهند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد:‌ پیوستن شهرداری تهران به دولت الکترونیک بخش مهمی از خدمات را به مردم تسهیل می‌کند.

جهرمی افزود: برای هوشمندسازی ارتقای سطح کاربری شهروندان نیز اهمیت دارد و باید بستری برای افزایش سطح فرهنگ استفاده از شهرهای هوشمند ایجاد شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: متاسفانه شهروندان ما نمی‌دانند حقوق خود را چگونه باید دریافت کند و اگر تخلفی در شهر ببینند نمی‌دانند چگونه باید آن را گزارش دهند و به همین دلیل باید یک برنامه مدون آموزشی با توجه به ظرفیت شهرداری مثل فرهنگ‌سراها شکل گیرد تا مردم با حقوق‌شان بیشتر آشنا شوند.

جهرمی در پایان افزود: خدمات هوشمند خدماتی است که مردم ببینند، احساس کنند و از آن به طور بهینه استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز