خبرگزاری کار ایران

الویری در جمع خبرنگاران:

پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکیلف شود/ درصورت عدم صدور حکم موضوع را به هیات حل اختلاف ارجاع می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۱۰

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره حکم شهردار منتخب تهران گفت: با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکیلف شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فرآیند صدور حکم شهردار منتخب تهران گفت: 22 آبان ماه شورای شهر تهران طی جلسه‌ای پیروز حناچی را به‌عنوان شهردار منتخب خود مشخص کرد و در همان روز نامه او توسط رئیس شورای شهر تهران برای صدور حکم به وزارت کشور  ارسال شد.

رییس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: وزارت کشور طبق قانون در یک مدت  ۱۰روزه کاری  ملزم است حکم شهردار تهران را صادر کند که با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکیلف شود.

الویری در پاسخ به این پرسش که اگر حکم حناچی تا یکشنبه  صادر نشود چه خواهد شد گفت: اگر تا آن زمان حکم صادر نشود شورا باید دو کار انجام دهد؛ یکی اینکه در انتخاب خود تجدیدنظر کند و دیگر اینکه این موضوع به هیات حل اختلاف ارسال شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصر است و انتخاب ما همچنان حناچی است؛ بنابراین در صورتی که تا یکشنبه حکم ایشان توسط وزارت کشور صادر نشود این موضوع به هیات حل اختلاف ارسال خواهد شد.

رییس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم اطلاعاتی در خصوص عدم تأیید حکم آقای حناچی دارید یا خیر، گفت: گفته می‌شود که حدود سی و چند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو منافقین شده است که در روزهای اخیر به این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته شده است.

الویری افزود: البته این موضوع چیز جدیدی نیست؛ چرا که برخی از مسئولان کشور در پست‌های مختلف چنین مشکلاتی  داشته‌اند، البته این استنباط اصلاً قابل پذیرش نیست، ضمن اینکه به‌صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهادهای امنیتی این موضوع به ما اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌کنید که حکم حناچی صادر خواهد شد یا خیر، گفت: البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی در این خصوص ندارد و امیدواریم سایر دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند و حکم آقای حناچی صادر شود. البته به‌صورت غیررسمی به ما در خصوص فعالیت برادر آقای حناچی در سازمان مجاهدین خلق نیز مطالبی عنوان شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز