خبرگزاری کار ایران

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور:

اینکه وزارت کشور صلاحیت «نجفی» را تائید نکرده کذب محض است/ استعلام شهرداران به‌صورت کامل در اختیار وزارت کشور قرار نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۲۷

قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه بر اینکه امضا حکم محمد علی نجفی، شهردار تهران نیازمند طی مراحل قانونی و ارسال پاسخ استعلامات از سوی برخی مراجع است گفت: اینکه گفته می‌شود وزارت کشور صلاحیت ایشان را تائید نکرده کذب محض است.

محمدعلی نجفی در حالی با ۲۱ رأی اعضای شورای شهر پنجم به سمت شهرداری تهران منصوب‌شده است که کماکان منتظر تائید حکم خود توسط وزیر کشور دولت روحانی است.

مطابق قانون احکام شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان‌ها توسط وزیر کشور صادر می‌شود و این در حالی است که تاکنون حکم هیچ شهرداری توسط وزارت کشور تائید نشده است. بر این اساس به نظر می‎رسد چون تا به امروز هنوز حکم نجفی به عنوان شهردار پایتخت صادر نشده است، شورای شهر تهران ناچار است امروز فردی را تا صدور حکم رسمی به عنوان سرپرست شهردار تهران تعیین کند.

محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور گفته است: وزارت کشور برای تائید حکم شهرداران بالای ۲۰۰ هزار نفر یک‌روند قانونی دارد که می‌بایست این روند به‌صورت کامل طی شود.

قائم‌مقام وزیر کشور افزود: ازآنجاکه امضا حکم شهردار تهران نیازمند طی مراحل قانونی است و بایست چند وزارتخانه و دستگاه مرتبط نتیجه استعلام خود را به‌صورت مکتوب به ما ابلاغ کنند ازاین‌رو هنوز جواب استعلام جناب آقای نجفی به‌صورت کامل در اختیار وزارت کشور قرار نگرفته است.

مقیمی در خصوص حاشیه‌سازی‌های به وجود آمد گفت: احکام صادر منوط به طی مراحل قانونی است و ازنظر وزارت کشور استعلام جناب آقای نجفی تاکنون هیچ‌گونه ایرادی نداشته است و ما فقط منتظر پاسخ مراجع دیگر در این خصوص هستیم.

قائم‌مقام وزیر کشور در ادامه گفت: مدارک تحصیلی و سوابق شغلی و کاری ایشان مورد تائید این وزارتخانه است و اینکه گفته می‌شود وزارت کشور صلاحیت ایشان را تائید نکرده کذب محض است و ما صرفاً منتظر طی شدن مراحل قانونی برای شهردار تهران و دیگر کلان‌شهرها هستیم.

 منبع: رویداد24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز