خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی در جلسه شورای شهر:

تشکیل ۴۴۲ هزار پرونده در پلیس پیشگیری در ۶ ماه اول سال/۹۴۲ نفر در حوزه مفاسد اقتصادی احضار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۸۲

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از تشکیل ۴۴۲ هزار پرونده در پلیس پیشگیری طی ۶ ماه اول سال خبر داد و گفت: این پرونده‌ها برای مراجع قضایی فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی گفت: ما ۹۰۰ نفر از محکومین فرهری را دستگیر کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه مفاسد اقتصادی و سوداگران عرصه طلا و سکه پلیس نق محوری داشته و در کنار دستگاه قضایی و بنا به درخواست بانک مرکزی در پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی ایفای نقش کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بالغ بر ۹۴۲ نفر در حوزه مفاسد اقتصادی احضار شده‌اند، اظهار کرد: ۱۴۷ نفر از افراد مطرح هم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه اول سال ۳۳ انبار بزرگ احتکار پلمب و تحویل تعزیرات شد و در این مدت ۶ میلیون‌تماس در مرکز فوریت‌های پلیس پاسخ داده شده است.

سردار رحیمی تاکید کرد: واحدهای ۱۱۰ ۳/۵ میلیون بار از مقرهای خود در پایتخت خارج شده‌اند و بالع بر ۷۰ درصد از جرائم در ۶ ماه اول کشف شده است.

 وی همچنین از تشکیل ۴۴۲ هزار پرونده در پلیس پیشگیری طی ۶ ماه اول سال خبر داد و گفت: این پرونده‌ها برای مراجع قضایی فرستاده شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول در برقراری نظم در جامعه تلاش می‌کند، گفت: محصول تلاش همکاران ما این است که به رغم سرمایه‌گذاری فراوان دشمن به لطف غیورمردانی که در حوزه امنیت تلاش می‌کنند امروز بهترین امنیت را دارا هستیم.

وی افزود: همکاران من شبانه‌روز از نقطه صفر مرزی تلاش می‌کنند و از حدود و ثغور کشور دفاع می‌کنند. آنان اجازه نمی‌دهند جیره‌خواران و بیگانگان کوچکترین اقدامی انجام دهند. این امنیت با وجود همه تنگناهای نیروی انتظامی ایجاد شده است. نیروی انتظامی از بسیاری جوانب دچار مشکل و کمبود است اما ما هیچ گاه به دلیل این مشکلات در کارهای خود کم نگذاشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه د اد: در پایتخت همواره تلاش بر این بوده که در حوزه‌های مختلف اعم از پلیس پیشگیری، پلیس فضای مجازی، پلیس فتا و ... اقدامات مناسبی انجام شود. این اقدامات دو بخش است یک بخش اقدامات تهاجمی و قاطع با مجرمین است اما اقدام مهم‌تر پلیس پایتخت اقدامات ایجابی و فرهنگی است که در برنامه‌ریزی‌ها به اقدامات سلبی ما رجحان دارد.

سردار رحیمی اضافه کرد: شاید این جزء برنامه‌ریزی‌های اصلی پلیس نباشد اما پلیسی که شعارش جامعه‌محوری و مردم‌مداری است طبیعتا در بخش فرهنگی اقدام جدی می‌کند.

وی با بیان اینکه ما به تمام شهرها اعلام می‌کنیم جمعیت‌های آسیب‌پذیر خود را شناسایی کنند، گفت: اکنون ده‌ها کلاس در بخش راهنمایی و رانندگی کلانتری‌ها و در بخش‌های اجتماعی فعالند. شاید هیچ پلیسی در دنیا چنین کاری نکند. تلاش ما این است که با استفاده از خواهران و برادران خود در معاونت اجتماعی در امر آموزش همت گماریم.

وی با اشاره به اینکه 33 هزار و 842 پرونده را قبل از اینکه به مراجع قضایی برود در کلانتری‌ها به مصالحه رسانده‌ایم، بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای هر کس قبل از اینکه خودرو یا موتور توقیف شده خود را تحویل بگیرد یک کلاس آموزشی حداقل 20 دقیقه‌ای می‌گذارند ضمن اینکه سالانه هزاران نفر از دانش‌آموزان توسط همکاران من آموزش می‌بینند.

وی تاکید کرد: شاید محصول این اقدامات را امروز مشاهده نکنیم و نتایج آن به زمانی برسد که ما دیگر نیستیم.

سردار رحیمی ادامه داد: همکاری با شورای شهر و همدلی با شهرداری ازجمله تاکیدات ویژه من است که در جلسات مکرر اعلام کردم شهرداران روزانه در ده‌ها ماموریت از همکاران نیروی انتظامی یاری می‌گیرند و مصداق آن شب عید است که هزاران نفر از دستفروشان در معابر حضور داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: حضور دستفروشان در خیابان در دنیا باب است و وقتی در جایی حاضر می‌شوند معمولا با یکدیگر یا با مردم درگیر می‌شوند. امسال بدون اینکه یک مورد درگیری داشته باشیم شب عید را مدیریت کردیم. اگر دستفروشان را رها می‌کردیم ممکن بود مثلا قسمت‌های سواره را اشغال کنند اما با نگاه رافت و رحمت این موضوعات را مدیریت کردیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه معمولا 30 درصد از جرائم رانندگی کشور در تهران رخ می‌دهد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم به این مساله رسیدگی شود.

 وی با تاکید بر اینکه تلاش شده اعمال قانون‌ها هدفمند باشد و کسی اعمال قانون شود که واقعا در حال ارتکاب تخلف است، عنوان کرد: ضمنا تاکید کرده‌ام تک تک افسران اجرائیات کنترل شوند؛ به همین دلیل در بخش اعمال قانون برای حرکات مخاطره‌آمیز یا دیگر تخلفات عملکرد بسیار مناسبی داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف راهنمایی و رانندگی گفت:‌ البته این عملکرد مطلوب ما نیست اما به هر حال حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز