خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

لایحه برنامه سوم شهرداری فرایند توسعه پایدار را مغفول گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۱۶

رییس شورای شهر تهران گفت: در برنامه‌ریزی‌های شهری نباید فقط به لحاظ آسیب شناسی به مسائل نگاه کنیم؛ بلکه باید توسعه شهری پایدار و متوازن را هم مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای نود و دومین جلسه شورای شهر گفت: اگرچه کلانشهر تهران امروز با ده‌ها مسائل روبروست و دیگر شباهت چندانی به تهران خوش آب و هوای نیم قرن پیش ندارد اما لازم است همچنان کمیسیون‌های تخصصی را برای رسیدن به یک توسعه موزون فعال نگاه داریم و برنامه سوم توسعه شهری را در اختیار شهرداری قرار دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به لحاظ آسیب شناسی به مسائل نگاه کنیم و می‌بایست درجهت توسعه متوازن و پایدار نیز برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در لایحه برنامه سوم شهرداری بیشتر به آسیب‌ها نگاه شده و فرایند توسعه پایدار شهر کمی مغفول مانده است.

هاشمی با بیان اینکه به دو مثال در این رابطه اشاره می‌کنم، گفت: مشکل اصلی شهر ما ترافیک و آلودگی هواست که البته آلودگی هوا نیز به دلیل همان ترافیک به وجود آمده است. اگر ما بخواهیم فقط به آسیب‌ها نگاه کنیم، گره‌های ترافیکی را مدنظر قرار می‌دهیم و مساله توسعه پایدار را لحاظ نمی‌کنیم؛ درحالی که توجه به مساله حمل و نقل عمومی نیز در این رابطه اهمیت ویژه دارد.

رییس شورای شهر اضافه کرد: مثال دیگر  در حوزه اجتماعی است. اگر در این حوزه ما فقط به آسیب‌ها نگاه کنیم و بودجه شهرداری را در این زمینه هزینه کنیم، اکثریت عمومی که دچار مشکل نیستند هم به مشکلات آسیب شناختی دچار می‌شوند. بنابراین تعداد افراد دچار مشکل و آسیب اجتماعی افزایش می‌یابند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با یک تلاش جمعی، تهران به یک شهر زندگی تبویل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز