خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهید شامل قانون عدم به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۵۲

مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق قانون جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهید شامل قانون عدم به کارگیری بازنشستگان نمی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا طائبی، مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری صبح امروز با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون پزشکی بنیاد شهید گفت: کمیسیون پزشکی در فرآیند بررسی ها سه ایستگاه دارد که ایستگاه اول از یگان ها شروع می شود و آنها در راستای مصدایق جانبازی صورت جلسه ای با عنوان " صورت سانحه" تعیین می کنند که در آن محل حادثه متقاضی، تاریخ وقوع حادثه، نواحی آسیب دیده بدن و ... را تهیه می کنند. صورت سانحه تهیه شده در مرحله بعد به پذیرش بنیاد شهید ارسال می‌شود که در این مرحله صورت جلسه توسط کمیسیون های احراز استان ها یا ستاد مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود آیا صورت سانحه با شرایط متقاضی همخوانی دارد یا نه؟

وی افزود: در این مرحله اگر مدارک فردی مورد تایید باشد، جانباز شناخته می شود در غیر این صورت مدارک برای بررسی بیشتر به کمیسیون های پزشکی ارجاع داده می شود. پرونده هایی که در کمیسیون بررسی می شود باید در شهرستان ها یا منطقه زندگی متقاضی در تهران ثبت و توسط معاونت بهداشت و درمان جمع بندی شده باشد. بعد از اینکه مرحله های پرونده تایید شد وارد سیستم سجایا خواهد شد و بعد پرونده به کمیسیون پزشکی می رود.

او ادامه داد: پس از اینکه پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شد، تیم های تخصصی پزشکی تشکیل می‌شود. پس از تشکیل کمیسیون دبیر یا معاون بهداشتی و درمانی از بیمار سوال می کنند که آیا تمام فرآیند و مدارک به درستی مورد بررسی قرار گرفته یا خیر و اگر شخص بگوید که فلان مدرک من با دقت بررسی نشده مجددا ارجاع داده می شود تا با کمیسیون هماهنگ شود.

وی با توجه به حواشی به وجود آمده در فضای مجازی بیان کرد: تاکنون هیچ درخواستی از سوی مقامات برای افزایش درصد به بنیاد انجام نشده و این اخبار را تکذیب می کنم.

طائبی درباره حواشی به وجود آمده در خصوص مهدی تاج گفت: درصد جانبازی آقای تاج  ۴۵ درصد است و از سال ۸۵  تاکنون که قریب به هفتده سال است به بنیاد مراجعه نکرده و درخواستی مبنی بر افزایش درصد جانبازی نداشته است.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تاثیر بالا رفتن سن و احتمال درخواست جانبازان برای افزایش سهم جانبازی، گفت: سن تاثیری ندارد اما گاه ممکن است بر اثر تشدید بیماری یا عوامل دیگر آسیب فرد تشدید شود.مثلا ممکن است آسیبی که به پای فرد وارد شده به ستون فقرات او نیز آسیب بزند که این هم باعث افزایش درصد او می شود.

طائبی گفت: اگر درصد جانبازی فردی ۵۰ درصد به بالا تشخیص داده شود مجدد مدارک فرد توسط تیم های فوق تخصصی بررسی و سپس رای صادر می شود.

او افزود: طبق قانون جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهید شامل قانون عدم به کارگیری بازنشستگان نمی شوند.

وی افزود:‌در سال ۹۶ تعداد ۴۵ هزار شرکت کننده در کمیسیون پزشکی داشته ایم که ۷ هزار و ۸۰۹ نفر بار اولی و ۳۷هزار نفر برای تجدید نظر در پرونده مراجعه کرده بودند. از تعداد ۳۷ هزار نفر، ۹ هزار ۸۰۰ نفر افزایش درصد داشتند. درصد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر  به بالای ۲۵ درصد و ۷۹۶ نفر به بالای ۵۰ و ۱۹۶ نفر به بالای هفتاد رسیدند.همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده جانباز فوتی داشتیم که شهادت ۱۷ نفر از آنها احراز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز