خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات ششمین روز بررسی بودجه ۹۴ / نوبت صبح

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۰۸

ششمین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور در نوبت صبح پایان یافت تا مهمتر از هر مسئله تکلیف قانون پربحثغایبان خدمت سربازی و میزان پرداخت‌های آنها برای معافیت مشخص شود.

جزئیات لایحه بودجه کل کشور در نوبت صبح٬ با تصویب قوانین مختلف در حوزه‌های تامین مسکن ایثارگران٬ تامین تسهیلات ازدواج جوانان و اشتغال مددجویان٬ تعیین معافیت مالی غایبان سربازی و… به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ ششمین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور در نوبت صبح پایان یافت تا مهمتر از هر مسئله تکلیف قانون پربحثغایبان خدمت سربازی و میزان پرداخت‌های آنها برای معافیت مشخص شود.

مواردی که امروز و در ششمین روز بررسی بودجه در مجلس تصویب شد٬ به این شرح است:

تامین مسکن ایثارگران توسط دولت

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده٬ دولت موظف به تامین مسکن ۷۰ هزار ایثارگر شد.

وزارت راه و شهرسازی موظف شد با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تأمین مسکن و یا زمین مسکونی به قیمت منطقه‌ای و سایر هزینه‌ها به قیمت تمام شده برای حداقل هفتاد هزار نفر از واجدان شرایط که قبلاً از زمین و یا مسکن واگذاری از سوی دولت استفاده نکرده‌اند، اقدام کند.

اعطای تسهیلات مالی مسکن جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا

تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ۱۰۰ هزار نفر به جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا٬ توسط بانک بانک مرکزی اعطا خواهد شد.

بانک مرکزی موظف شد از طریق بانک‌های عامل در سال ۱۳۹۴ به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا(همسر، والدین و فرزندان) ‌، رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد(۷۰%) و بالا‌تر و وراثتحت تکفل جانبازان بیست‌ و‌ پنج درصد(۲۵%) و بالا‌تر و وراثتحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن بر اساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به وراثجانبازان و آزادگان متوفی مصوب ۲۲/۱ / ۱۳۸۰(واجدین شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

تعیین تکلیف درآمد سازمان‌های مناطق آزاد

با موافقت و تصویب نمایندگان٬ درآمدهای سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی تعیین شد تا منابع آن به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

تامین تسهیلات ازدواج جوانان و اشتغال مددجویان

مقرر شد از مبلغ تعیین شده در این بند ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اختصاص یابد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانکهای دولتی نسبت به تأمین و پرداخت تسهیلات به مبلغ چهارده هزار و چهارصدمیلیارد(۱۴/۴۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال از محل پس‌اندازهای قرض‌الحسنه با درنظرگرفتن دوره تنفس دوساله و در اقساط ده ساله به نسبت ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور اقدام کند.

استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به کمیته امداد و بهزیستی

بانک مرکزی توسط نمایندگان مجلس مکلف شد بودجه‌ کمکی از محل مانده تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سی هزار میلیارد(۳۰/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک بیست هزارمیلیارد(۲۰/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) و ده هزار میلیارد(۱۰/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرحهای مددجویی پرداخت کند.

تعیین قانون پربحثمعافیت مالی غایبان سربازی

مجوز پرداخت جریمه غایبان خدمت سربازی برای معافیت توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

باتصویب نمایندگان٬از مبلغ ۱۰ میلیون تومان تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان٬ رقمی است که از غایبان زیر دیپلم تا پزشکان متخصص می‌بایست پرداخت کنند.

بنا جزء یک بند ط تبصره ۱۶ که به تصویب نمایندگان خانه ملت رسید به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می‌شود.

ارجاع تبصره مربوط هدفمندی در لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق

پیشنهاد بازگشت بخش درآمدی تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۴ مربوط به قانون هدفمندی به کمیسیون تلفیق توسط نمایندگان تصویب شد.

نصف مازاد درآمد قانون بیمه شخص ثالثبه وزارت دادگستری اختصاص یافت

وزارت دادگستری با موافقت و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجاز شد تا ۵۰ درصد مازاد درآمد قانون بیمه شخص ثالثرا دریافت کند.

وزارت دادگستری مجاز شد حداکثر تا پنجاه درصد(۵۰%) از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای(ه) و(و) ماده(۱۱) قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالثمصوب ۱۶/۴ / ۱۳۸۷ را از محل اعتبارات ردیف ۴۷ – ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون دریافت کند.

اجازه سازمان زندان‌ها برای مراقبت الکترونیکی برخی زندانیان

زندانیانی که به تشخیص قاضی ناظر زندان یا اجرای حکم یا رئیس زندان‌ و مؤسسه مربوط قادر به پرداخت تمام یا بخشی از وجوه مزبور نباشند از پرداخت آن بخش از هزینه‌ معاف هستند.

به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجازه داده می‌شود، زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز، مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محکومان واجد شرایط را تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار دهد. برخورداری زندانیان از امتیاز مذکور و نیز صدور حکم نظارت و مراقبت الکترونیکی علاوه بر سپردن تأمین‌های مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری منوط به تودیع ودیعه بابت تجهیزات مربوطه می‌باشد. خسارات احتمالی وارد شده به تجهیزات مذکور از ناحیه استفاده‌کنندگان از محل ودیعه‌های أخذشده تأمین می‌شود.

افزایش ۱۰ ریالی قیمت ارسال پیام کوتاه

سرویس پیام کوتاه اپراتورهای خدمات مخابراتی ۱۰ ریال افزایش یافت.

اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی موظفند علاوه بر قیمت هر پیامک(SMS) مبلغ ده(۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز