خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

هنرآموختگان هنرستان‌های دریایی در اولویت استخدام نیروی دریایی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۰۳

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور گفت: هنرآموختگان هنرستان‌های دریایی در اولویت استخدام نیروی دریایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد مهم این همایش دریاست و جغرافی‌دانان شکل‌گیری تمدن‌ها را در کنار آبها نسبت می‌دهند و توسعه دریایی می‌تواند برای هر کشور منشأ رشد باشد.

زرافشان ادامه داد: ایران 5800 کیلومتر مرز دریایی دارد اما با این وجود یک کشور دریایی محسوب نمی‌شود، زیرا ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ارزش‌آفرینی در حوزه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تلاش کرده است با توجه به وجه کاربردی آموزش‌ها در جغرافیا، با این باور که آموزش مستقلاً ارزش و ارزش‌آفرین است، ارزش افزوده‌ای در حوزه جغرافیا ایجاد کند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش با نیروی دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فرهنگ دریایی گفت: آموزش‌های دریایی و افزایش سهم آموزش در مسائل دریایی باعث توسعه استفاده از مواهب دریایی و نهایتاً توسعه کشور می‌شود.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نه تنها معلمان و دانش‌آموزان در مناطق ساحلی درگیر مسئله مهم دریا شده‌اند بلکه دانش‌آموزان مناطق مرکزی کشور هم به این مسئله علاقه نشان می‌دهند و روز به روز به تعداد این دانش‌آموزان افزوده می‌شود.

زرافشان با اشاره به مسابقات ناظر به فناوری دریایی، عنوان کرد: این مسابقات به تهیه ابزارهای توسعه دریایی کمک می‌کنند و دانش‌آموزان آثار قابل توجهی در این جشنواره عرضه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه رشته های دریایی در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و افزایش تعداد و کیفیت هنرستان‌های دریایی با تفاهم‌نامه‌ای که آموزش و پرورش امضا کرده است، محقق شد و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ما در هنرستان‌های دریایی تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ همه هنرآموزان تخصصی و تجهیزات فنی برای هنرستان‌های دریایی آموزش و پرورش از طریق نیروی دریایی تأمین می‌شود و هنرآموختگان این هنرستان‌ها برای استخدام در اولویت نیروی دریایی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 640 پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور فعال هستند، گفت: پژوهشسرای امیرکبیر تهران، قطب دریا در بین این پژوهشسراهاست و می‌تواند محلی برای انجمن جغرافیای ایران در جهت افزایش دانش جغرافیای دریایی معلمان و دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز