خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری ایلنا؛

پیگیری حراست آموزش‌و‌پرورش برای دستیابی به آمارِ دانش‌آموزان بازداشتی/رایزنی با نهادهای امنیتی، وزارت کشور و مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۲۳۰

بنا بر پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، تا این لحظه هیچ گزارش رسمی از تعداد دانش‌آموزانی که همچنان بازداشت هستند، به حراست وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته اخیر برخی استان‌های کشور شاهد ناآرامی‌هایی بود که در این بین آرمین و شایان ۲ تن از دانش آموزانی بودند که قربانی تجمعات و این آشوب‌ها شدند. همچنین تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموزان نیز دستگیر و بازداشت شده‌اند که تا این لحظه آمار مشخص و رسمی در این باره از سوی هیچ کدام از نهاد‌های انتظامی و امنیتی اعلام نشده است.

البته روز گذشته در گزارشی تعداد دانش آموزان بازداشتی، حدود ۴۰-۵۰ نفر اعلام شد که بنا بر این گزارش بیشتر آن‌ها تا این لحظه آزاد شدند، البته این در حالی است که آموزش و پرورش این آمار را تایید نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته، در توییتر خود نوشت: «آشوب و خشونت کور همواره بی‌گناهان را قربانی می‌کند. داغ‌دار کشته شدن ۲ دانش‌آموز و امید آیندهٔ ایران، آرمین و شایان عزیز در این آشوب هستم.» بطحایی در پایان این توئیت از هشتگ «#هوشیار_باشیم» استفاده کرده است.

بطحایی همچنین ۱۳ دی ماه در جمع خبرنگاران گفته است که بر اساس گزارش‌های موجود، تعدادی از دانش‌آموزانی که دستگیر شده‌اند، در حال تردد در خیابان‌ بودند و به همراه افرادی دیگر بازداشت شده‌اند و اینکه تعداد زیادی از دستگیرشدگان حوادث اخیر از افرادی بودند که در سنین جوانی قرار داشتند حرف درستی است.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، تا این لحظه هیچ گزارش رسمی از تعداد دانش آموزانی که همچنان بازداشت هستند، به حراست وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است، اما وزیر آموزش و پرورش، حراست و مسوولان این وزارتخانه از طریق نهادهای امنیتی، قضایی و وزارت کشور پیگیر احصا آمار دقیق بازداشتی‌ها و آزادی دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز