خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد:

دانش‌آموزان را با روحیه کنجکاوی و جست‌وجوگری آشنا کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۱۲

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: آنچه در آموزش و پرورش مهم است این است که باید دانش‌آموزان را با روحیه کنجکاوی و جست و جوگری آشنا کنیم.

به گزارش ایلنا، رشید قربانی روز یکشنبه در آئین نمادین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان در سنندج، با بیان اینکه پژوهش و تحقیق همواره در پیشرفت و ترقی جوامع تاثیر داشته است،گفت: در کشورهای پیشرفته، بیشتر پژوهش ها منجر به نتیجه می شود.

وی از معلمان خواست، روحیه کنجکاوی و جست‌وجو گری  را در دانش آموزان تقویت کنند و با پرورش روحیه ایده پردازی و خلاقیت و نوآوری دانش آموزان را با نحوه حل مسئله آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال هدایت دانش آموزان به سمت کارهای پژوهشی و تحقیقی هستیم؛ تقویت روحیه پژوهش گری در سر کلاس درس را اولین قدم در امر پژوهش دانست و تصریح کرد: روحیه پژوهش گری در کلاس های درس ایجاد می شود.

قربانی شرکت دانش‌آموزان در جشنواره‌های جابر بن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی را از مهم‌ترین برنامه‌های قابل اجرا در حوزه پژوهش عنوان کرد و بر فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش تاکید کرد.  

وی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش در حوزه معلمان اجرایی می گردد؛ از معلمان خواست در عرصه پژوهش در عمل وارد شده و دانش آموزان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز