خبرگزاری کار ایران

سرخو تاکید کرد:

ایرادات حوزه حمل و نقل تا پایان امسال رفع شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۷۷

عضو شورای شهر تهران خطاب به مسوولان حوزه حمل ونقلی شهرداری تهران گفت: اگر جایی از برنامه پنج ساله ایراد و اشکال دارد در صدد رفع و اصلاح این مشکلات تا قبل از پایان امسال باشید.

به گزارش ایلنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن سرخو- رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان چهل و دومین نشست کمیته که به بررسی اجرایی شدن مصادیق برنامه 5ساله دوم شهرداری در حوزه حمل و نقل اختصاص داشت اظهار داشت: تصویب برنامه 5 ساله دوم شهرداری از اقدامات خوب و مثبت این دوره از شورا بوده است که تفاوتی هایی در حوزه حمل ونقل با برنامه پنج ساله اول دارد. البته در برخی از اهداف برنامه که خیل مهم وحیاطی بوده است نتوانستیم به نتایجی برسیم و در بعضی از اهداف نتوانستیم کاری انجام دهیم.

سرخو خطاب به مسوولین حوزه حمل ونقلی شهرداری تهران گفت: اگر جایی از برنامه پنج ساله ایراد و اشکال دارد در صدد رفع و اصلاح این مشکلات تا قبل از پایان امسال باشید.

وی با اشاره به بحث تاکسیرانی اظهار داشت: در بحث نوسازی تاکسی ها با هدف هیبریدی و برقی در برنامه پنج ساله بسیار عقب هستیم شاید نیاز به یک ساز و کار و انعطاف پذیری زیادتری داریم.

سرخو در ادامه یادآور شد برای ورود خودروهای هیبریدی بهتر است یک نوع مدل اعلام نشود و از چندین خودرو با مدل‌های برقی و هیبریدی از طریق شرکتهای خصوصی و غیر خصوصی استفاده شود. البته شرکتهای خارجی هستندکه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند .

میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی که در جلسه حضور داشت گفت: 500 دستگاه خودرو وارد ناوگان شده است با هفت شرکت سرمایه گذار که نوع خودرو هم مشخص شده است قرارداد داریم.

وی در ادامه گفت: بر روی 59 هزار تاکسی ، معاینه فنی به صورت رایگان انجام شده است.

سرخو در این باره بیان کرد: یکی از آلاینده‌های شهر تهران تاکسی‌ها هستند مسوولیت شما در این زمینه بسیار زیاد است.

سرخو در بحث موتورسیکلت ها نیز بیان کرد: موتورهای برقی یکی دیگر از آیتم های برنامه پنج ساله بوده است که طبق برنامه 5 ساله باید سالانه 10 هزار موتوربرقی جایگزین موتورسیکلت های بنزینی شود که حداقل در محدود طرح ترافیک و زوج وفرد موتورهای غیر برقی تردد ننمایند که در این رابطه نیز انعطاف پذیری کم بوده است.

وی تاکید کرد: در این بحث باید استفاده شخصی و کاری تعریف شود زیرا موتور در تهران استفاده متعدد دارد یک استفاده واحد ندارد ما باید همه ظرفیت های را به کار گیریم تا برنامه 5 ساله محقق گردد.

سرخو در ادامه جلسه به بحث اتوبوسرانی پرداخت واظهار داشت: در برنامه پنج ساله باید تعداد 1000 دستگاه اتوبوس بهسازی و یا به ناوگان افزوده شود و همچین 400 دستگاه در سال 93 و 94 باید برقی می شد آنچه اتوبوسرانی با بودجه شهرداری تهیه کرده است تعداد ورودی با تعداد خروجی که سال به سال هم فرسوده می‌شود تطبیق ندارد در واقع مطابق با برنامه 5 ساله می‌بایست سالی 6000 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان و 6000 دستگاه اتوبوس نوسازی می‌شد در صورتی که درحال حاضر 1000 دستگاه به فرسوده‌ها اضافه شده است و نتوانستیم طبق برنامه عمل کنیم.

وی در بخش واگذاری خطوط بی.‌آر.تی به شرکت‌های خصوصی ابراز نگرانی کرد و گفت: به هیچ عنوان خطوط را واگذار نکیند زیرا مردم از این خطوط رضایتمندی خود را اعلام کرده‌اند اگر می‌خواهید خطی را واگذار کنید خطوط جدید راه‌اندازی کنید. در بحث پرکیلومتر نیز می‌توانید از رانندگان شرکت واحد که تمایل به بازخریدی دارند استفاده کنید و دراین باره سخت گیری صورت نگیرد.

رییس کمیته حمل و نقل شورا همچنین به بحث همکاری تعاونی شهریار نیز گفت: این تعاونی اعلام آمادگی برای همکاری را دارد در واقع مجموعه‌ای است که وابسته به شهرداری تهران و تابع سیاست‌های شهرداری است و همچنین آمادگی راه‌اندازی خط تولید و مونتاژ اتوبوس در داخل کشور را دارد.

پژمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی که در جلسه حضور داشت دراین باره گفت: با توجه به مشکلات مالی تقریبا قسمتی از کارها براساس برنامه انجام شده است البته با ورود اتوبوس‌های جدید خیلی از مشکلات بر طرف خواهد شد.

سرخو در بحث مینی‌بوسرانی نیز اظهار داشت: یکی از گزینه‌های که در داخل محلات بدون هیچ گونه آلودگی تردد کنند مینی‌بوس‌ها هستند در واقع باید مطالعه خوبی برروی مینی‌بوس‌های برقی انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز