خبرگزاری کار ایران

در جلسه فراکسیون شورای‌شهر تهران؛

سرخو: برخی‌کارگران به دلیل مسایل‌صنفی از حق خود محروم‌اند /واگذاری شهروند به بخش‌خصوصی مقدور نیست

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر‌ تهران تاکید کرد که برخی‌ کارگران به دلیل مسایل‌صنفی از حق خود محروم‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در جلسه فراکسیون شورای شهر با نمایندگان کارگران شهرداری با اشاره به هفته کارگر و روز شوراها اظهار کرد: ما این جلسه را در طی سال چند نوبت تشکیل دادیم و قرار بود جلسه حاضر زودتر تشکیل شود که اتفاقا مصادف شد با هفته کارگر .

وی ادامه داد: در جلسه های قبلی جمع بندی هایی صورت گرفت و قرار شد کمیته‌های کارگری با نماینده‌های کارگری مناطق مختلف تشکیل شود و در آن کمیته ها موضوعات و مباحث مربوط به کارگران به بحث گذاشته شود و نتایج آن در این نشست طرح شود و اگر نیاز به پیگیری وجود داشت از طریق فراکسیون یا سایر مدیران کار عملیاتی آن انجام و اجرا شود  که تاکنون نتایجی مبنی بر کار کمیته ها اعلام نشده است.

سرخو ادامه داد: باید در اینجا تشکر ویژه‌ای داشته باشیم از نماینده‌های کارگران که حتی برخی موارد از حقوق خود محروم و دچار هزینه‌های زیادی می‌شوند ولی دست از پیگیری احقاق حقوق کارگران نمی‌کشیدند و به صورت مجدانه این مسایل را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم مواردی که طی آن به برخی نمایندگان کارگری لطماتی وارد شد جبران شود و این‌گونه اتفاقات مجددا تکرار نگردد و مسایلی که اتفاق افتاده حل و فصل شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر با بیان اینکه این فراکسیون همه ساله در هفته کارگر نشست را برای تقدیر از نمایندگان کارگری برگزار می کند گفت: مراسمی نیز در این رابطه در شهرداری برگزار می شود که البته آن مراسم بیشتر برای کارگران نمونه است اما ما در برنامه خود تقدیر از افردی می کنیم که برای کارگران تلاش می کنند.

وی افزود: مراسم تقدیر از نمایندگان کارگران در روز یکشنبه 12 اردیبهشت ساعت 15 الی 17 بعدازظهر در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آیین نامه و مسایلی که ممکن است در حوزه فعالیت کارگران رعایت نشود گفت: ازجمله این موارد می تواند طبقه بندی مشاغل سخت و زیان آور باشد که در جلسات گذشته نیز مطرح شده و جمع بندی آنها انجام شده است و پیگیری اجرایی آن نیز دنبال میشوداما ممکن است موضوعات جدیدی وجود داشته باشد که آن را پیگیری می کنیم.

سرخو با اشاره به خصوصی‌سازی بخش‌هایی از اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: این مساله جزو سیاست‌های مصوب شورای‌شهر است اما روش‌هایی که این خصوصی‌سازی انجام می‌گیرد مشکلاتی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و مطالعه ای بیشتری راجب آن صورت بگیرد .

وی ادامه داد: ما مشکلی نداریم که برخی وظایف شهرداری به بخش‌خصوصی واگذار شود ولی این مساله مشروط به این است که رضایت‌مندی مردم نیز ایجاد شود و اگر قرار باشد رضایت مردم کاهش پیدا کند و مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند این مساله به ضرر شهر و شهروندان است.

رییس فراکسیون کارگری شورای‌شهر با بیان اینکه اتوبوسرانی جزو محدود بخش‌هایی که مردم از بخش عمومی رضایت‌مندی بیشتری نسبت به بخش‌خصوصی دارند و این مساله بیانگر این است که نیاز به تجدیدنظر دقیق‌تری در این حوزه وجود دارد.

وی همچنین درخصوص موضوع واگذاری فروشگاه شهروند گفت: اخیرا مصوبه‌ای درخصوص واگذاری فروشگاه شهروند مطرح شده که شورا نسبت به آن رضایت و موافقت ندارد اینکه فروشگاه شهروند واگذار بشود به مجموعه‌ای درون شهرداری موضوع دیگری است ولی واگذاری به بخش‌خصوصی مقدور نیست .

سرخو توضیح داد: با توجه به اینکه شهروند یکی از محور هایی است که در برنامه 5 ساله برای مدیریت تقاضای سفر براش وظیفه تعیین کردیم و قرار است از طریق اجرای آزمایشی طرح توسعه خرید الکترونیک تاثیر آن بر کاهش سفر های درون شهری ارزیابی و به سایر بخش‌ها تسری پیدا کند نمی‌توان اداره این مجموعه را به بیرون از شهرداری و بخش خصوصی سپرد.

در ادامه این مراسم محمد حقانی با تبریک روزجهانی کارگر به نمایندگان کارگری شهرداری اظهار کرد: شما به عنوان نمایندگانی که سالی یک بار از شما یاد می شود در این جا حاضر شده اید در حالی که زحمات زیادی می کشید و هر طرح و برنامه ای که بخواهد اجرا بشود بارش به دوش شما نمایندگان کارگری است .

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در حد خودمان از زحمات نمایندگان کارگری تقدیر و تشکر به جا بیاوریم اما در حوزه مسایل مادی در حال حاضرنه تنها کارگران بلکه کارمندان نیز زیر خط فقر قرار دارند و ما قادر به پاسخگویی به زحمات شبانه‌روزی شما نمایندگان کارگران که همیشه پشتوانه مملکت  و کشور نیستیم.

کد خبر : ۳۶۵۳۲۸